تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 81556
زیست آنلاین: یک گزارش جدید از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد نشان می دهد، ظرفیت انرژی های تجدید پذیر در طی 10 سال گذشته چهار برابر شده است اما سرعت رشد آن هنوز به مراتب کمتر از میزان لازم برای کنترل گرمایش زمین است.
انرژی های تجدیدپذیر هنوز گرمایش زمین را کنترل نکرده اند
به گزارش زیست آنلاین، گزارش بخش انرژی UNEP نشان می دهد که انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2018 بدون رشد انرژی های تجدید پذیر در دهه گذشته 15 درصد بیشتر می بود و برای این رشد حدود 2.6 تریلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

برای تحقق هدف توافق نامه اقلیمی پاریس برای کنترل گرم شدن کره زمین کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد، هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا سال گذشته گزارش داد که جهان باید بین سال های 2016 تا 2050 به طور متوسط بین 3 تا 3.5 تریلیون دلار در هر سال سرمایه گذاری کند.

کتی هیپل، تحلیلگر موسسه انرژی، اقتصاد و تحلیل مالی (IEEFA) گفت: "مطمئناً یک تغییر جهانی وجود دارد." سؤال اینجا است که آیا سرعت این تغییر به اندازه كافی است یا خیر؟ مسلما جواب خیر است. در صورت کاهش هزینه ها، مصرف انرژی خورشیدی می تواند مفید فایده باشد.

در این گزارش برآورد شده است که از میان تمام بخش های انرژی تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی باعث افزایش سرمایه گذاری به مبلغ 1.3 تریلیون دلار در طول  یک دهه شده است.

پیش بینی می شود ظرفیت انرژی خورشیدی در پایان امسال به 638 گیگاوات برسد که درسال 2010 فقط 25 گیگا وات بود.این ظرفیت برای تولید تمام برق مورد نیاز سالانه 100 میلیون خانه در آمریکا کافی است.

پیشرفت های فن آوری باعث شده است تا پنل های خورشیدی کوچکتر، ارزانتر و کارآمدتر شوند. علاوه بر این، هزینه تأمین اعتبار و نصب آنها نیز کاهش یافته است که منجر به افزایش استفاده از آنها در سراسر جهان شده است.

منبع : insideclimatenews

https://zistonline.com/vdcepn8v.jh8zni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما