تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 81550
زیست آنلاین: گونه های وحشی برخی محصولات غذایی، مانند گندم، میزبان تعداد زیادی ماده ژنتیکی برای کمک به خود در مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند.
واکنش گیاهان به گرمایش جهانی
به گزارش زیست آنلاین، در یک مطالعه که بیش از 28 سال به طول انجامیده است، مشاهده شد که در جمعیت گندم وحشی "جهش مفیدی" برای تحمل افزایش دما بوجود آمده است.

محققان می گویند که این نتایج، درک ما از چگونگی نحوه واکنش گیاهان به جهان در حال گرم شدن را بهبود می بخشد.

یانگ بی فو، یکی از نویسنده های این گزارش می گوید: ما به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کردیم. یکی از این نتایج این است که ما می توانیم اثبات کنیم که در بیش از 28 سال و 28 نسل، هم خانواده وحشی گیاه، جهش ژنتیکی بیشتری انباشته کرده است و ما فهمیدیم که بیشتر جمعیت آنها هنوز هم قابلیت سازگاری دارند.

هرچند نمونه های جزئی در این مطالعه وجود دارد که در شرایط ناشی از یک محیط گرمتر زنده نماندند، اما دیگر نمونه ها با این شرایط سازگاری داشتند که به این معنی است که می توانند در جهانی گرمتر نیز کشت شوند.

دانشمندان، همچنین در حال تهیه مدل های ریاضی برای شناسایی مواد ژنتیکی هستند که می تواند به تقویت تاب آوری محصولات غذایی در برابر تغییرات آب و هوایی کمک کنند. آن ها امیدوارند که این مدل ها روند شناسایی خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر خشکی را سرعت ببخشند و به کشاورزان اجازه دهند محصولات زراعی مقاوم در برابر آب و هوا کشت کنند.

سازمان ملل متحد برآورد کرده است برای تغذیه مردم تا سال 2050، تولید گندم باید 60٪ افزایش یابد كه رقمی برابر با 9.6 میلیارد تن تخمین زده می شود.

منبع : .bbc

https://zistonline.com/vdciuwav.t1azw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما