تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 81528
زیست آنلاین: آتش سوزی آمازون، در سراسر جهان ، از واتیکان تا گروه G7، زنگ خطر را به صدا در آورده است. از بین رفتن جنگل ها در مناطق دیگر جهان نیز اتفاق افتاده است اما سطح کمتری از توجهات جهانی را به خود جلب کرده است.
آسیب های جنگل زدایی فراتر از آتش سوزی آمازون است
به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارش در مورد اعلامیه نیویورک در مورد جنگل ها، که در سال 2014 با هدف متوقف کردن جنگل زدایی در سطح جهان تا سال 2030 امضا شد، نقاط جدید مهم افزایش نابودی جنگل ها در غرب آفریقا و حوضه کنگو است.

در حالی که بیشترین نابودی جنگل ها از لحاظ مساحت در سال های 2014 تا 2018 در آمریکای لاتین رخ داد، بیشترین نرخ افزایش نابودی جنگل ها در آفریقا بوده است، جایی که میزان جنگل زدایی از کمتر از 2 میلیون هکتار به طور متوسط در سال های 2001 تا 2013 ، به بیش از 4 میلیون در سال ها 2014 تا 2018 رسیده است. در جمهوری دموکراتیک کنگو نرخ جنگل زدایی در پنج سال گذشته دو برابر شده است.

شارلوت استراک ، بنیانگذار و مدیر موسه " تمرکز بر آب و هوا" ،  که وظیفه هماهنگی گزارش از 25 سازمان جنگل را بر عهده دارد، گفت: جنگل زدایی در آفریقا به سرعت افزایش یافته و از سطح نسبتاً کمی آغاز شده است، اما خیلی سریع و بی سر و صدا در حال افزایش است.

سیاست دولت ها یک عامل کلیدی است. در برزیل میزان نابودی جنگل ها در اواسط دهه 2000 پس از تصویب قوانین و سیاست گذاری های موثر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی و تنظیم گسترش مزارع پرورش گاو و مزارع کشت سویا به شدت کاهش یافت. اما ارسال سیگنال هایی مبنی بر موافقت کشاورزی در آمازون توسط رییس جمهور برزیل، منجر به آتش سوزی گسترده شده است.

در آفریقا بخش عمده ای از تقاضای ورود به سیستم، مربوط به چین است.

چوب آفریقا به چین صادر می شود و این یکی از سه عامل اصلی جنگل زدایی است. دولت چین می تواند بر روی واردات غیرقانونی چوب نظارت داشته باشد که میتواند بسیار مؤثر باشد.

در سطح جهان، فشار اقتصادی زیادی که منجر به جنگل زدایی می شود، ناشی از عادت های غذایی  ناسالم مصرف کنندگان است که به  طور فزاینده ای در حال افزایش است. تقاضا برای گوشت باعث تقاضای گوشت ارزان قیمت حیوانات می شود و کاشت سویا که در زمین هایی اخیراً در آن ها جنگل زدایی شده است، بخش مهمی از کشاورزی کارخانه ای است. استراک می گوید: "خوردن گوشت کمتر باعث تغییر می شود."

منبع: .theguardian

https://zistonline.com/vdcdjk0j.yt0fx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما