تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 81384
دولت آمریکا از اعمال تغییراتی در قانون حفاظت از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض خبر داد.
عقب‌نشینی دولت ترامپ از اجرای قانون حفاظت از گونه‌های در معرض خطر
به گزارش زیست آنلاین، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از قوانینی که تضمین کننده حفاظت از حیوانات در معرض خطر انقراض است عقب‌نشینی کرده است.

دولت آمریکا تغییرات گسترده‌ای در قانون محیط زیستی این کشور ارائه کرده که به اعتقاد منتقدین این اقدامات موجب خواهد شد تعداد بیشتری از گونه‌های جانوری و گیاهی منقرض شوند.

«دیوید برنهارت» وزیر کشور آمریکا با اشاره به برخی از این تغییرات گفت: حفاظت فراگیر از حیواناتی که به تازگی در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند، پایان پیدا می‌کند. 

مقام‌های دولتی می‌گویند آیین‌نامه تازه تنها مقررات پیرامونی قانون را کاهش می‌دهد اما حامیان محیط زیست می‌گویند این آیین‌نامه عملا قانون فعلی را نابود خواهد کرد.

این آیین‌نامه حمایت از گونه‌های در حال انقراض را از حالت تضمین شده خارج می‌کند و "عوامل اقتصادی" را در تعیین اجرای آن دخیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، همچنین طبق تغییرات اعمالی دولت ترامپ حذف کردن گونه‌های جانوری و گیاهی از فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض آسان‌تر انجام خواهد شد. علاوه بر این، شرایطی برای مقامات فراهم می‌شود تا تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی را هنگام تعیین مناطقی به عنوان زیستگاه‌های حیاتی برای گونه‌های در معرض خطر نادیده بگیرند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دولت ترامپ معتقد است با اعمال این تغییرات اجرایی شدن مقررات و قوانین در کنار حفاظت از حیات وحش اثربخش‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

https://zistonline.com/vdcdos0j.yt0fj6a22y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما