تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 80999
زیست آنلاین:  دولت هند در راجستان برای جذب توسعه دهندگان انرژی خورشیدی از سراسر کشور، در برابر  ارائه خدمات دولتی به بالاترین ظرفیت توسعه دهندگان انرژی، مناقصه ای برگذار کرده است.
برگزاری مناقصه برای توسعه انرژی های تجدید پذیر در هند
به گزارش زیست آنلاین،  پیش از این نیز، مناقصه هایی به منظور توسعه انرژی های پاک برگذار شده بود، برای مثال، شرکت انرژی خورشیدی (SECI) هند در ماه مارس ۲۰۱۹ مناقصه را برنده شد و ۷۵۰ مگاوات ظرفیت را برای توسعه دهندگان پروژه ارائه داد.

Mercom India اخیرا گزارش داد که در مجموع شش توسعه دهنده، پیشنهادات خود را برای توسعه در مجموع ۱.۱ گیگاوات ظرفیت، یعنی ۱.۵ برابر ظرفیت در نظر گرفته شده، اعلام کرده اند.

علاوه بر آن، برخی از پیشگامان پروژه های انرژی خورشیدی پیشنهاداتی را نیز، برای این مناقصه ارائه دادند. Ayana Renewables (یک شرکت تابعه از گروه CDC گروه انگلستان) و Hero Future Energies پیشنهادات خود را برای توسعه ۲۵۰ مگاوات ظرفیت ارائه دادند. شرکت ReNew، فعال در انرژی تجدید پذیر و Mahindra Solar پیشنهادات خود را برای توسعه بین ۱۰۰ و ۲۰۰ مگاوات ارائه دادند.

حداکثر پیشنهاد تعرفه ای که در این مناقصه مجاز است ۲.۶۸ / kWh تعیین شده است که نشان می دهد که توسعه دهندگان می توانند به طور رقابتی قیمت گذاری کنند، که این موضوع منفعت زیادی برای توسعه انرژی های پاک خواهد داشت و تشویقی برای توسعه دهندگان نیز به شمار می رود، علاوه بر آن موضوع جالبی که دولت هند در نظر گرفته است آن است که بعد از اتمام مناقصه، برخی از ارزان ترین  تعرفه های مطرح شده در مناقصه را  در یک حراج گرد هم آورده و به عنوان پروژه های تکمیلی از همکاری آن ها بهره مند شود.

برخی از عوامل مشارکتی که توسعه دهندگان را تشویق به ارائه پیشنهادات با نواسانات بالا در  تعرفه می کنند، آن است که دولت اعلام داشته است از فرد برنده در مناقصه حمایت های قابل توجهی خواهد کرد و تسهیلات ویژه ای در اختیار آن ها خواهد گذاشت.

برگذاری مناقصه برای توسعه انرژی های تجدید پذیر در هند

سایر عواملی که باعث ایجاد حالت مطلوب برای توسعه دهندگان پروژه راجستان می شوند عبارتند از تابش خورشیدی بالا، قوانین اجاره زمین آسان و دسترسی به شبکه های انتقال برای حمایت از پروژه های جدید خورشیدی.

آخرین باری یک پیشنهاد مشابه توسط SECI برای ایالت راجستان ارائه شده بود که در آن مزایده ۷۵۰ مگاوات ظرفیت  تولید شد.

در واقع SECI با ارائه  پیشنهادات برای توسعه ۱.۹ گیگاوات ظرفیت در برابر ظرفیت ارائه شده ۱.۵ گیگاوات در چهارمین مناقصه انرژی خورشیدی در سطح ملی به عنوان برنده اعلام شد. انتظار می رود که مزایده های تعرفه در آخرین پیشنهاد مناقصه راجستان، کمی بالاتر از این پیشنهادات باشد./ برگرفته از: cleantechnica

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

دلایل کندی حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

چهار منفعت صنعت تجدید پذیر با رویکرد جهانی

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

ثابت ماندن رشد تجدیدپذیرها موج هایی از نگرانی تولید کرده است

جایگزین خورشیدی برای چراغ نفتی در نپال

جایگزینی کامل انرژی تجدید پذیر در هاوایی مصرف سوخت فسیلی را به صفر خواهد رساند

وام نصب انرژی خورشیدی برای خانه های  جدید مسکونی

https://zistonline.com/vdceoo8v.jh87oi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما