تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 80951
زیست آنلاین:  اضافه کردن مواد افزودنی و شیمیایی به بستر خاک جهت پرورش توت فرنگی در طولانی مدت منجر به وابستگی آن به مواد سمی خواهد شد. که این امر موجب  تصویب قانون منع پرورش در خاک های سمی شده است.
صنعت توت فرنگی برای همیشه تغییر خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، رشد توت فرنگی در کالیفرنیا بدون خاک سمی (دارای مواد شیمیایی) مختل خواهد شد، که پرورش توت فرنگی در این خاک اخیرا ممنوع شده است. هر سال گروه کار محیط زیست Didty Dozen لیستی از میوه ها و سبزیجات را که احتمالا توسط آفت کش ها آلوده می شوند، منتشر می کند. برای دو سال گذشته، توت فرنگی صدر  این لیست را به خود جلب کرده است.  توت فرنگی به جهت  ارزش غذایی مناسب، شیرینی، سهولت آماده سازی و زیبایی  و طعم ویژه و منحصر به فرد خود مورد علاقه جهانیان هستند، اما معمولا با روش های کشاورزی بسیار مخرب رشد می کند. Julie Guthman استاد علوم اجتماعی دانشگاه  Santa Cruz، واقع در کالیفرنیا  "افزایش رشد توت فرنگی در خاک سمی کالیفرنیا" را شرح داد و اظهار داشت  ادامه این روند منجر به  وابستگی توت فرنگی به مواد شیمیایی کشاورزی خواهد شد که این امر بسیار خطرناک است. توت فرنگی ششمین محصول با ارزش این کشور است که بخش بزرگی از زمین های ساحلی کالیفرنیا  به پرورش آن اختصاص یافته است. بر طبق گفته های  Julie Guthman ،  تولید توت فرنگی  از دهه ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۴  به بیش از سه برابر افزایش یافته است." اما این موفقیت به دلیل اضافه کردن مواد سمی و افزودنی های شیمیایی موجود در خاک است.  با این حال  مصرف کنندگان نیز نگران اثرات مخرب افزودنی های  شیمیایی در مواد غذایی خود و همچنین در اکوسیستم های اطراف هستند. Julie Guthman همچنین توضیح داد که از سال ۲۰۰۵ پرورش و کاشت توت فرنگی در خاک های سمی و یا اضافه کردن مواد مضر شیمیایی به بستر خاک های پرورشی  ممنوع اعلام شده است ، اما این ممنوعیت تا سال ۲۰۱۷ نتوانست به طور کامل به  اجرایی شود. اما در حال حاضر پیگیری آژانس های غذایی صورت خواهد گرفت و از آنجا که روشن است خاک این مناطق بدون کمک این افزودنی ها  نمی‌تواند قادر به  تولید توت فرنگی باشد. بدین ترتیب صنعت توت فرنگی برای همیشه تغییر خواهد کرد.

تغییر صنعت توت فرنگی

جالب توجه است که با وجود انکه در سال های اخیر تولید توت فرنگی به روش ارگانیک  ۱۲ درصد از مجموع تولیدات  ارگانیک در سطح ایالت را به خود جلب کرده است ، اما Julie Guthman این رقم را ناچیز شمرده و از آن حرفی به میان نمی‌آورد.  

"تولید کنندگان ارگانیک از روشهای غیرمواد شیمیایی خاک استفاده می کنند یا توت فرنگی را با محصولاتی که اثرات مهار کننده بیماری دارند پروش می‌دهند. همچنین  برخی از آنها نیز  اساسا سیستم تولید را به شیوه های دیگر تغییر می دهند، اما قانون منع منجر شده است که سایر کشاورزان تنها  در حال پیدا کردن زمین از مناطقی باشند  که می توانند به سرعت برای تولید ارگانیک تایید شوند، و هیچ برنامه ای برای مدیریت بیماری های خاک در درازمدت ندارند. " از دیگر مشکلات قانون منع آن است که مشتریان همواره خواستار محصول ارزان بوده و تولید توت فرنگی به روش ارگانیک نیز در درجه اول موجب افزایش قیمت آن خواهد شد که این مطلب قانون عرضه و تقاضا ی این محصول را در جامعه با مشکل روبه رو می‌کند. در درجه دوم در صورت کاشت ارگانیک ممکن است که توت فرنگی در تمام طول سال در دسترس نباشد./ منبع:  treehugger

https://zistonline.com/vdccsoq4.2bqxp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما