تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 80824
سفیر اکوادور در ایران با عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران و اکوادور و وضعیت زیست محیط دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.
تاکید بر همکاری های مشترک ایران و اکوادور
به گزارش زیست آنلاین، دراین دیدار که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، به مسائلی نظیر وضعیت کلی محیط زیست در اکوادور و ایران وضعیت هوا، کیفیت سوخت،پلاستیک و پسماند پرداخته شد.

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار گفت:امسال از ابتدای سال تا کنون برای اولین بار در ۲۵ ساله گذشته در ۶۰ روز  ابتدایی سال حتی یک روز هوای ناسالم نداشتیم(سی روز هوای پاک سی روز هوای سالم)

وی ادامه داد افزایش کیفیت سوخت های فسیلی و تشدید نظارت بر معاینه فنی خودروها از دلایل اصلی کاهش روند آلودگی هوا در کشور است.

کلانتری با اشاره به مشکلات کشور های نفت خیز گفت: در این کشور ها پلاستیک بی ارزش است و از گذشته به مصرف پلاستیک عادت کردند و معضلی برای محیط زیست کشور است البته توسط سمن ها  پویشی ایجاد شد تا به جای پلاستیک از کیسه های پارچه ای استفاده کنند که کار زمان بری است.

در ادامه سفیر اکوادر در ایران گفت: ایران زیباتر و بهتر از آن چیزی است که حتی خود مسئولان ایرانی مطرح می کنند و به نظرم باید پویشی طراحی کنید تا ایران و زیبایی هایش به جهانیان معرفی شوند.

وی درباره وضعیت محیط زیست کشور اکوادور گفت: مردم اکوادور آگاهی بالایی دارند و آموزش زیادی در زمینه محیط زیست دیده اند. برای مثال در جزایر آن کشور استفاده از پلاستیک ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سفیر اکوادور در ایران در خصوص وضعیت هوای پایتخت اکوادور گفت: هوای کیتو به دلیل اینکه جمعیت کمی دارد و از طرفی هم صنایع کربنی در آن نیست،  مانند هوای این روزهای تهران تمیز است، اما مشکل آلودگی رودخانه ها را داریم و مردم ضایعات را در رودخانه ها رها می کنند.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:محیط زیست قربانی سیاستهای غلط تحریم شده است

اعلام آمادگی ایران برای استفاده از تجربیات ترکیه در حوزه پسماند

نشست مشترک ایران و ترکیه برای بررسی مشکلات زیست‌ محیطی

https://zistonline.com/vdcbawbw.rhbg5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما