تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 80730
در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مطرح شد:

ارتقای موتور خودروهای ساخت داخل و بهبود هر چه بیشتر کیفیت سوخت در تهران

استاندار تهران گفت: ارتقای موتور خودروهای ساخت داخل و بهبود هر چه بیشتر کیفیت سوخت در تهران در اولویت برنامه‌های کاهش آلودگی هوای استان تهران قرار دارد. سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از اعمال نشدن حدود مجاز تعیین شده توسط سازمان محیط زیست در مراکز معاینه‌ فنی انتقاد کرد. مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: راه‌اندازی پارکینگ در شهر تهران برای پلاک‌گذاری خودروها و ایجاد محدودیت‌ برای پلاک‌گذاری، در حال حاضر فقط در حد پیشنهاد است و باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت گیرد.
ارتقای موتور خودروهای ساخت داخل و بهبود هر چه بیشتر کیفیت سوخت در تهران
به گزارش زیست آنلاین،  انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: اقداماتی خوبی که در سال ۹۷ در استان تهران توسط کارگروه کاهش آلودگی هوای و دستگاه‌های زیرربط انجام و سبب شد کیفیت هوای تهران طی سال گذشته و ماه‌های ابتدای امسال در شرایط مطلوب‌تری قرار گیرد.

سال گذشته دو برابر ۹۶ هوای پاک داشتیموی با اشاره به اینکه شرایط جوی نیز به بهبود کیفیت هوا در تهران کمک کرد گفت: کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران یک نقشه راه برای مدیریت آلودگی هوا در تهران دارد که نظارت بر مراکز معاینه فنی و تبدیل سوخت مازوت به گاز از جمله آنهاست.

استاندار تهران ادامه داد: سال ۹۷ دو برابر سال ۹۶ هوای پاک داشتیم امسال نیز تاکنون ۲۳ روز هوای پاک در تهران تنفس کردیم. تاکید ما بر این است که اقدامات بیشتری برای بهبود کیفیت هوای تهران و بهبود کیفیت بنزین و گازوئیل صورت بگیرد.

به گفته بندپی همچنین تاکید بر این است که کیفیت موتور خودروهای ساخت داخل افزایش پیدا کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه راه اندازی پارکینگ برای پلاک‌گذاری خودروها در تهران پیشنهادی که در جلسه امروز مطرح شد تصریح کرد: این طرح نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

حدود مجاز معاینه‌ فنی تعیین شده اما اعمال نمی‌شودسرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از اعمال نشدن حدود مجاز تعیین شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست در مراکز معاینه‌ فنی انتقاد کرد.

 میرزایی در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک تعیین حدود مجاز برای معاینه فنی وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: حدود مجاز توسط این سازمان تعیین شده است ولی در مراکز معاینه‌ فنی اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عاملی که سبب شد سال گذشته کیفیت هوای تهران بهبود یابد، اجرای قانون معاینه‌ فنی بود، تصریح کرد: اگر سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه قانونی خود عمل و حدود مجاز را تعیین کند ولی اعمال نشود چه فایده‌ای دارد؟

میرزایی ادامه داد: معاینه‌ فنی باید در دو بخش کنترل فنی و تخلفات بررسی شود. برای کنترل فنی اخیرا دسترسی محدودی از سامانه سیمفا به سازمان حفاظت محیط زیست داده‌اند که برای بررسی‌های فنی کافی نیست و باید سطح دسترسی افزایش یابد.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در پایان برای کاهش تخلفات در مراکز معاینه‌ فنی تصریح کرد: لازم است که امکانات تست کنار جاده‌ای معاینه‌ فنی در سطح کشور فراهم شود تا از این طریق از ادامه فعالیت مراکز معاینه که تخلف در آن‌ها صورت گرفته است، جلوگیری شود.

ایجاد محدودیت برای پلاک گذاری خودروهاایجاد محدودیت‌ برای پلاک‌گذاری خودروهامدیر کل محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: یکی از این موضوعات، راه‌اندازی پارکینگ در شهر تهران برای پلاک‌گذاری خودروها و ایجاد محدودیت‌هایی برای پلاک‌گذاری بود که البته در حال حاضر فقط در حد پیشنهاد است و باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی امسال اظهار کرد: در جلسه امروز چهار موضوع در دستور قرار گرفت. اولین آن گزارش اداره راهداری استان تهران در زمینه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بود.

وی ادامه داد: خودروهای سنگین با تولید ذارت معلق کمتر از ۲.۵ میکرون سهم زیادی در آلودگی هوای تهران دارند. خوشبختانه اداره راهداری استان تهران طی سال ۹۷ اقدامات خوبی در زمینه معاینه فنی خودروهای سنگین انجام داد و قرار است این اقدامات طی امسال نیز تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و اداره راهداری استان تهران در مراکز معاینه فنی تداوم داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: موضوع دوم جلسه امروز بحث پارکینگ در شهر تهران برای پلاک گذاری خودروها بود. در حال حاضر این موضوع فقط در حد پیشنهاد است و باید کارشناسی‌های زیادی روی آن صورت بگیرد. تهران گنجایش محدودی دارد و ما نمی‌توانیم شاهد افزایش روز افزون خودروها در این شهر باشیم. بر اساس این طرح شاید بتوانیم محدودیت‌های پلاک گذاری خودروها در شهر تهران اعمال کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که کیفیت هوای تهران طی سال ۹۷ و دو ماه ابتدای سال ۹۸ بهبود چشمگیری داشت،گفت: خوشبختانه سال گذشته هیچ روز ناسالمی برای همه گروه‌ها نداشتیم و هیچ روزی تعطیل نشد. از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۳ روز هوای پاک در تهران تنفس کردیم که این نتیجه اقدامات دستگاه‌های اجرایی و ناپایداری‌های جوی است.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: اداره منابع طبیعی استان تهران نیز اقدامات خوبی در راستای بیابان‌زدایی در شهرستان‌های ملارد، پاکدشت، ری و ورامین انجام داده است که این اقدامات سبب مهار گرد و غبار در جنوب و جنوب غرب استان تهران می‌شود.

وی در پایان گفت: براساس جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران نظارت مستمر بر سوخت توزیعی تهران انجام خواهد شد و استاندارد بنزین باید در حد سوخت یورو ۴ و استاندارد گازوئیل کمتر از ۵۰ PPM گوگرد باشد.

 

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

برگزاری سی و هفتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا هشدار آلودگی هوا در بیشتر پارک های ملی ایالات متحدهچهار نفر از هر ۱۰ آمریکایی در هوایی نا امن تنفس می کنندطرح مقدماتی کاهش آلودگی هوا جایگزین طرح جامع نمی‌شودمنابع آلودگی هوا در ایران چیست؟آلودگی هوا موجب مرگ سالانه سه میلیون نفرخسارت‌های اقتصادی آلودگی هوای تهرانآلودگی هوا در بسیاری از پارک های ملی همانند لس آنجلس https://zistonline.com/vdchvqn6.23nvxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما