تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80420
زیست آنلاین: آیا جهان در مورد استفاده مجدد از آب به یک چارچوب قانونی استاندارد نیاز دارد، و چه عناصری  می تواند آن را به این چهارچوب قانونی نزدیک تر نماید؟
به سوی یک استاندارد جهانی برای استفاده مجدد از آب
به گزاش زیست آنلاین، در این گزارش با هدف ایجاد یک استاندارد جهانی برای استفاده مجدد آب، به تجزیه و تحلیل چگونگی تنظیم مقررات استفاده مجدد آب در بازارهای آینده خواهیم پرداخت.
Liz Bury لیز بوری، کارشناس آب در این گزارش به ضرورت ایجاد مدل های نظارتی و تغییر ساختار چارچوب های فعلی در سراسر جهان تاکیدکرده و مشخص می کند که یک رویکرد هماهنگ شده و استاندارد می تواند به طور بالقوه ما را به سمت یک استاندارد جهانی برای بازچرخانی و استفاده دوباره از آب راهنمایی کند.
وی همچنین اعلام می کند که با ارائه این استاندارد علاوه بر حرکت  به سوی استاندارد جهانی برای استفاده مجدد آب می توان به تصمیم گیری های بهتر در خصوص شناسایی و کمک به فرصت های کسب و کار آینده آبی نیز پرداخت و اصول زیر را پیش زمینه ای برای رسیدن به این اهداف پایدار بر می شمارد:
۱)    تجزیه و تحلیل دقیق از جوانب مثبت و منفی روش های موجود برای استفاده مجدد از آب
۲)    ایجاد قوانین صحیح و دقیق و مشاوره برای کمک به حرکت در قوانین و مقررات ایجاد شده، در زمینه استفاده مجدد مستقیم و غیرمستقیم از آب، استفاده مجدد آب در صنعت، استفاده مجدد آب در کشاورزی و آبیاری فضای سبز به روش صحیح و برنامه ریزی شده تحت نظارت
۳)    به روز رسانی در مورد چالش های به اصطلاح "de facto" و یا استفاده غیر مجاز از منابع آب
۴)    تجزیه و تحلیل بر روی آخرین چارچوب قانونی طراحی شده برای حمایت از استفاده قانونی از آب، و حفاظت از سلامت عمومی و محیط زیست.

بیشتر بخوانید: ابتكارات در اقتصاد چرخشی آب
به سوی یک استاندارد جهانی برای استفاده مجدد از آب

نگاهی به آینده: راهنمایی منحصر به فرد نشان می دهد که چه مقررات جهانی برای استفاده مجدد آب ظاهر خواهد شد و چگونه کار می کنند تا از رویکرد جهانی به نفع خود بهره مند شوند.

 استفاده مجدد از آباین نگاه که آب بازچرخانی شده برای استفاده مجدد به کار گرفته شود، در سطح جهانی است به یک عمل کلی پذیرفته شده در قرن ۲۱ تبدیل شده است، از این رو در بازارهای جهانی، مقرراتی در حال توسعه است تا بتواند چگونگی کار آنها را کنترل کند.
اکنون زمان مناسب برای شروع یک استاندارد جهانی برای استفاده مجدد آب است، اما این امر چگونه میسر خواهد شد؟

بیشتر بخوانید: مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدارآینده قانونی آب

بخش ۱: جایی که اکنون هستیمبخش اول مهمترین عناصر تنظیم مقررات مربوط به استفاده مجدد آب در سرتاسر جهان را شامل می شود که شامل استفاده مجدد مستقیم و غیرمستقیم، استفاده مجدد آب در صنایع، استفاده مجدد آب در کشاورزی و آبیاری بهینه فضای سبز می شود.
در قدم اول، با ارائه تحقیقات منحصر به فرد، باید به این موضوع پرداخته شود و تجزیه و تحلیلی صورت بگیرد که چه میزان قوانین و مقررات در حال شکل دادن به بازار است، و چگونه شیوه های موجود توسط قانون گذاران گنجانیده شده است؟
همچنین ملاحظات مربوط به چالش های نظارتی مربوط به  "de facto" یا استفاده غیر مجاز از آب نیز در نظر گرفته شود.

بخش ۲: آینده قانونیبخش دوم تجزیه و تحلیل نشان می دهد که چگونه تنظیم کننده ها چارچوب هایی را توسعه می دهند که درآن بستر استفاده صحیح از آب فراهم شود و سلامت عمومی جامعه و محیط زیست نیز همراستا با آن در نظر گرفته شود.
همچنین می توان با نگاه به آینده، به این موضوع نیز پرداخت که این فرصت ها، چگونه آینده را در چارچوب مقررات جهانی تنظیم می کند؟ چه مزایایی دارد؟ و احتمال کسب و کار در این زمینه چقدر است و یا چه کسی یا کسانی می توانند از آنها بهره مند شود./ منبع: myshopify


 

https://zistonline.com/vdcdzo0j.yt0zx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما