تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80388
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: با وجود بارندگی‌ روزهای اخیر، فقط ۴۶ درصد ظرفیت سد تهم پر شده است.
تنها 46 درصد ظرفیت سد تهم استان زنجان پر شده است
به گزارش زیست آنلاین، یوسف رضاپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعیه شرکت مدیریت منابع آب برای همه استان‌ها بارش پیش‌بینی شده است و از بامداد یکشنبه ۱۵ ساعت بارش در حدود ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر در نیمه شمالی و مرکزی خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۹۰ میلی‌متر بارندگی در استان اتفاق افتاده است، ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی در قیدار و برابر با ۴۳ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: با وجود بارندگی‌ها فقط ۴۶ درصد ظرفیت سد تهم پر شده است و سایر سدها نیز از قبیل گلابر و تالوار ظرفیت خالی دارد و سد کینه‌ورس کاملا پر و رهاسازی شده که آن هم به دلیل عدم استفاده از منابع این سد است و در حال حاضر روزانه یک میلیون لیتر آب از این سد رهاسازی می‌شود.

رضاپور تصریح کرد: سدهای استان امکان پذیرش سرریز و رهاسازی آب سدهای بالادست استان‌های کردستان و آذربایجان‌شرقی، سدهای سهند و آی‌دوغموش را دارد و هماهنگی لازم با این استان‌ها برای اعلام پیش از رهاسازی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن به جز خسارت کشاورزِی، خسارت دیگری وجود ندارد، یادآور شد: ۳۵ سد کوچک در استان زنجان وجود دارد که پنج مورد آن تحت کنترل شرکت آب ‌منطقه‌ای است و سدهایی نیز توسط جهادکشاورزی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری ایجاد شده که توسط این دستگاه‌ها هم کنترل می‌شود که در صورت لزوم باید برای رهاسازی این سدها اقدام کنند تا برای روستاهای پایین‌دست مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: تکنیک‌ها و راهکارهایی برای جمع‌آوری رواناب‌هاتنها 46 درصد ظرفیت سد تهم استان زنجان پر شده است

https://zistonline.com/vdcg7w97.ak9z74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما