تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80320
زیست آنلاین: سازمان آب UK اعلام کرده است که هزینه های آب و فاضلاب در انگلستان و ولز به میزان ۲ درصد از ۱ آوریل ماه افزایش خواهد یافت.
قیمت آب در ماه آوریل در انگلستان و ولز به طور متوسط 2 درصد افزایش می یابد
به گزارش زیست آنلاین، بر طبق لایحه اعلام شده از سوی سازمان آب UK هزینه های آب و فاضلاب در انگلستان و ولز به میزان ۲ درصد از ۱ آوریل ماه افزایش خواهد یافت.

در لایحه مصوب شده در این خصوص، قیمت آب برای مشترکینی که به طور متوسط  مصرف کنند حدود ۴۱۵ پوند است که این امر نشان دهنده  افزایش ۸ پوندی از میانگین کنونی است.

مایکل رابرتز، مدیر اجرایی آب در بریتانیا، گفت: "ما در حال گذر برای رسیدن به یک سرمایه گذاری بلندمدت و کاهش قبوض در یک دهه آینده آب هستیم.

در واقع تغییرات افزایش قیمت، با توجه به این که صنعت آب یک صنعت دینامیک و پویا است، در کل در کشور به سود مصرف کنندگان و محیط زیست کشور خواهد بود و اگر از جنبه های تخصصی به این موضوع بپردازیم، در میابیم که این امر مزایای واقعی برای مشتریان، محیط زیست و کشور و مهم تر از آن بهینه شدن مصرف، ارائه می کند.

رکورد صنعت آب در طی ۳۰ سال گذشته نشان می دهد که رشد و توسعه این صنعت مطلوب بوده است،  در طول این سالها اقدامات و خدماتی نظیر از بین بردن هرگونه نشتی از شبکه های آب، حفظ و ثابت نگه داشتن قیمت آب، بهبود کیفیت آب و تمیز کردن رودخانه ها به شکل مداوم صورت گرفته است، اما روشن است که شرکت های آب جاه طلبی های بیشتری برای ایجاد آینده بهتر آب و  ارتباط موثر تر با مشتریان و مصرف کنندگان آب در نظر گرفته اند.

بیشتر بخوانید: تاملی بر علت واقعی نبودن قیمت آب در ایرانتاملی بر علت واقعی نبودن قیمت آب در ایران

وی افزود: نرخ تورم بسیار پایین در این خصوص، بدان معنی است که گویی قیمت صورت حساب ها در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ به بیش از ۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام سازمان آب UK شرکت های آب در انگلستان و ولز بیش از ۸ میلیارد پوند در دو سال آینده سرمایه گذاری خواهند کرد و از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ میلیارد پوند در راه بهره وری بهتر آب هزینه خواهند کرد.

این بودجه اضافی در نهایت به کاهش ۱۶ درصدی نشت آب در شبکه آب و فاضلاب، کاهش ۴ درصدی صورتحساب و قبوض پرداختی آب و افزایش ۹۰ درصدی حمایت از افرادی که با مشکل پرداخت صورتحساب  مواجه هستند، منجر خواهد شد.

افزایش قیمت آب پس از آنکه صنعت برنامه های خود را به شکل جامع تنظیم کرد، اعمال خواهد شد. و در نهایت به بهبود برنامه های تجاری شرکت های آب خواهد انجامید.

لازم به ذکر است، سازمان های ناظر بر کنترل سرمایه گذاری، پیش از این، از شرکت هایی برای آسیب رساندن و از بین بردن اعتماد مشتریان با عملکرد ضعیف و هزینه اجرایی بالا انتقاد شدیدی کرده اند و برای موفقیت در اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرده اند./ منبع : independent

https://zistonline.com/vdccx1q4.2bqxi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما