تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79750
حذف رسید کاغذی خرید / کارواش بدون آب/شارژر سازگار با محیط زیست

راهکار های حفاظت از محیط زیست

محلول شوینده‌ نانویی که برای تمیزکردن بدنه، موتور و لاستیک خودرو استفاده می شود نیاز به استفاده از آب نداشته و می‌تواند خودرو را بدون آب تمیز کند./ یک قانونگذار در مجلس کالیفرنیا لایحه حذف رسید کاغذی خرید را ارائه کرد و با تصویب این لایحه، خرده‌فروشان مجبور به پرداخت قبض دیجیتال به جای قبض کاغذی هستند.
راهکار های حفاظت از محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی «آمریکای سبز» هر سال ۱۰ میلیون درخت در ایالات متحده برای تهیه رسیدهای کاغذی از بین می‌رود و برای تهیه این مواد حدود۲۱ میلیارد گالن آب لازم است البته این مواد حدود یک تن زباله نیز تولید می‌کنند.

حفظ محیط زیست و کاهش بیماری با حذف رسید کاغذی خریدبا حذف رسیدهای کاغذی میزان زیادی از دی‌اکسیدکربن (CO۲) در جو کاهش می‌یابد که این میزان  معادل حذف یک میلیون اتومبیل در جاده است.

در سال‌های اخیر، هر روز بر تعداد رسیدهای کاغذی از طرق مختلف افزوده شده و تقریبا ۹۳ درصد رسیدهای کاغذی با بیسفنول آ ( BPA) یا بیسفنول اس ( BPS ) پوشش داده می‌شوند تا قابل خواندن باشند که با لمس این مواد شیمیایی از طریق دست‌ها حتی به مدت چند ثانیه این مواد شیمیایی وارد بدن می‌شوند و تاثیرات این مواد بر بدن،  ایجاد مشکلات مربوط به رشد و اعصاب است.

بیشتر بخوانید: بازیافت هر تن کاغذ از مصرف ۲۷متر مکعب آب جلوگیری می‌کندبه گزارش ایسنا، محققان وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا اظهار کردند:  BPA همچنین بر رشد جنین تاثیر می‌گذارد و با مشکلات مربوط به تولید مثل، دیابت نوع ۲ و تیروئید نیز مرتبط است.

تصویب این لایحه از قطع میلیون‌ها درخت و آلودگی ناشی از این رسیدها پیشگیری خواهد کرد البته در حال حاضر نیز برخی از شرکت‌ها در کاهش تاثیرات زیست‌‎محیطی و کاهش خطرات بهداشتی مرتبط با رسیدهای  کاغذی فعالیت و در حذف رسیدهای کاغذی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: میزان درخت‌های قطع شده برای چاپ کاغذلایحه حذف رسید کاغذی خرید را ارائه کرد

کارواش بدون آب، با شوینده نانویی امکان‌پذیر استشرکت کیمیاشیمی سهند محلول شوینده‌ نانویی تولید کرده که برای تمیزکردن بدنه، موتور و لاستیک خودرو می‌توان از آن استفاده کرد. با این محلول شوینده، نیاز به استفاده از آب نیست و می‌توان خودرو را بدون آب تمیز کرد.

 شرکت کیمیاشیمی سهند محلول شوینده بدنه خودرو بدون نیاز به آب، تولید می‌کند. این محلول شوینده که غیرالکلی است، با استفاده از مواد نانویی تولید شده و به‌صورت اسپری روی بدنه، رینگ، لاستیک یا موتور ریخته می‌شود و تنها با استفاده از یک دستمال می‌توان بدنه خودرو را تمیز کرد بدون این که نیاز به استفاده از آب باشد.

بهتاش هدایتی، مدیر بازرگانی شرکت کیمیاشیمی سهند درباره این محصول می‌گوید: « این شوینده براساس فرمولاسیون حاوی ترکیبات گیاهی تولید شده و خواص آنتی‌باکتریال قوی دارد. از سوی دیگر این محلول شوینده موجب جلای سطح شده و درخشندگی را بهبود می‌دهد. بنابراین بی‌نیاز از آب و تنها با استفاده از این محلول شوینده می‌توان خودرو را شست.»

از آنجایی که این محلول شوینده نانویی فاقد مواد شیمیایی خورنده است، در دراز مدت آسیبی به سطح رنگ و لاستیک نمی‌رساند. علاوه بر فقدان سمیت و تاثیرات منفی زیست‌محیطی، این محصول از ویژگی‌های جالب توجهی نظیر ایجاد خواص آنتی‌استاتیک برخوردار است بنابراین بعد از تمیزکردن سطح خودرو با این محلول، میزان تجمع گردوغبار به سطح خودرو به حداقل می‌رسد.

با توجه به بحران آب و نیاز به کاهش مصرف آب به ویژه در شستشوی خودرو، این محلول شوینده نانویی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در مصرف آب داشته باشد.

لازم به ذکر است که این محصول گواهی نانومقیاس‌ ستاد توسعه فناوری نانو را دریافت کرده و ثبت اختراع آن نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: راهکارهای صرفه جویی در مصرف آبکارواش بدون آب، با شوینده نانویی امکان‌پذیر است

در ادامه مطلب مختصری در خصوص توربین‌های قابل حمل + تصاویر آورده شده است

شارژر سازگار با محیط زیستبا استفاده از توربین‌های قابل حمل می‌توانید در محیط‌های بیرون، با استفاده از باد و آب، برق مورد نیاز خود را تامین کنید و تمام تجهیزات USB خور مانند دوربین ها، تلفن هوشمند، پاور بانک‌ها وتبلت‌ها را بوسیله تبدیل انرژی باد و آب به برق شارژ می‌کند.
به گزارش برق نیوز،با استفاده از این تجهیز قابل حمل می‌توانید در محیط‌های بیرون، با استفاده از باد و آب، برق مورد نیاز خود را تامین کنید.

از این به بعد می‌توانید لوازم دارای پورت USB خود را با استفاده از دستگاه توربین WaterLily و به وسیله USB، شارژ کنید. این شارژر سازگار با محیط زیست، تمام تجهیزات USB خور مانند دوربین ها، تلفن هوشمند، پاور بانک‌ها وتبلت‌ها را بوسیله تبدیل انرژی باد و آب به برق شارژ می‌کند.

هر چه سرعت باد و آب بیشتر باشد سرعت شارژ نیز بیشتر می‌شود. WaterLily دارای طراحی یکپارچه و جمع و جور بوده و به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های خود را در هر شرایط محیطی شارژ کنید. به لطف داشتن قطعات مقاوم در برابر خوردگی این محصول، شما حتی می‌توانید از این تجهیز در اقیانوس نیز استفاده کنید. 

به سادگی می‌توانید بعد از استفاده، این تجهیز را در آب نمک نگه دارید تا به خوبی کار کند. زمانی که این توربین‌های قابل حمل رادر آب قرار بدهیم توسط یک کابل مهار می‌شود. همچنین از این توربین‌ها برای تبدیل انرژی باد به برق نیز می‌توانیم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: استفاده از توربین بادی برای تولید انرژی سبزشارژر سازگار با محیط زیست

توربین‌های قابل حمل

https://zistonline.com/vdchvqnq.23nwmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما