تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 79749
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پیاده‌سازی سامانه تله‌متری و کنترل از راه دور در تاسیسات ۲۸۸ شهر کشور خبر داد/ به گفته معاون وزیر نیرو، در حال حاضر مصوبه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در هیات دولت قرار دارد و هم‌چنان در مسیر طی کردن مراحل خود است، اما اصلاح تعرفه در آینده بسیار نزدیک، صورت خواهد گرفت.
کنترل از راه‌ دور در تاسیسات آبی ۲۸۸ شهر کشور / جریمه مشترکان پرمصرف آب‌ و برق
به گزارش زیست آنلاین، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پیاده‌سازی سامانه تله‌متری و کنترل از راه دور در تاسیسات ۲۸۸ شهر کشور خبر داد و گفت: مطالعه سیستم هوشمند با ایجاد یک موتور هیدرولیکی در شهر مشهد به‌عنوان پایلوت آغاز شده و به‌محض جمع‌بندی در دیگر نقاط کشور اجرایی خواهد شد.

حمیدرضا کشفی به تدوین طرح جامع اسکادای آب و فاضلاب کشور اشاره کرد و افزود: دستورالعمل‌های مورد نیاز برای استقرار سیستم اسکادا در طرح‌های توسعه جدید، کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق، تهیه و نیروهای انسانی و تخصص‌های مورد نیاز برای بهره‌برداری از این سیستم تعیین شده است.

 

بیشتر بخوانید: وضعیت منابع آب در ایران اهداف ایجاد سیستم جامع اسکادا در راستای شاخص‌های راهبردی وزارت نیرو

اهداف ایجاد سیستم جامع اسکادا در راستای شاخص‌های راهبردی وزارت نیرووی، اعمال مدیریت تقاضا و عملیاتی‌سازی الگوی بهینه مصرف، اصلاح بهبود ساختار تخصیص تامین آب و ایجاد حسابداری ملی آب، تدوین و پیاده‌سازی نظام جامع بهره‌برداری و پایش کمی منابع آب در بخش آب شرب و بهداشتی، برنامه‌ریزی و اجرای عملیاتی کاهش تلفات، ارتقای رضایت مشترکان از طریق نظام‌های پاسخگو، بهبود شاخص‌های کیفیت خدمات، کاهش قیمت تمام شده و استفاده بهینه از منابع آب را از جمله اهداف ایجاد سیستم جامع اسکادا در راستای شاخص‌های راهبردی وزارت نیرو عنوان کرد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه سه ساله مدیریت تنش آب شرب با رویکرد افزایش تاب‌آوری و پایداری خدمات درصورت تامین اعتبار موردنیاز از صندوق توسعه ملی افزود: تامین کمبود آب پیش‌بینی شده به‌میزان ۳۳ مترمکعب بر ثانیه، افت آبدهی و منابع تامین آب به‌میزان ۲۰ مترمکعب بر ثانیه و ایجاد ظرفیت رزرو در حدود ۱۰ متر مکعب بر ثانیه در سال ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های مدیریت تنش آبی شهرها و روستاهای کشور به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای نجات کشور از بحران کم آبیکشفی، اضافه‌شدن ۶۳ مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب کشور در سال ۱۴۰۰ را مهم‌ترین هدف از اجرای طرح بدون تنش آب شرب عنوان کرد.

وی ادامه داد: دستیابی به برنامه‌های پیش‌گفته از طریق افزایش تامین و تولید آب، ارتقای کیفی، افزایش توان ذخیره‌سازی آب، ارتقای مدیریت و بهره‌وری و منابع تامین، تاسیسات و شبکه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش ۶۳ مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب کشور در سال ۱۴۰۰ از طریق افزایش تامین و تولید آب به‌میزان ۳۰.۷ مترمکعب بر ثانیه، ارتقای کیفی به‌میزان ۱۰ مترمکعب بر ثانیه، ارتقای مدیریت و بهره‌وری منابع تامین، تاسیسات و شبکه‌ها به‌میزان ۸.۱ مترمکعب بر ثانیه و ۱۴.۲ متر مکعب بر ثانیه از طریق مدیریت مصرف محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راه حل های مدیریت اقتصادی و مالی منابع آبمشترکان پرمصرف آب‌وبرق به‌زودی جریمه می‌شوند

مشترکان پرمصرف آب‌وبرق به‌زودی جریمه می‌شوند محسن بختیار معاون وزیر نیرو، با تاکید بر این‌که براساس برنامه زمان‌بندی، قرار بود این مساله در اول دی‌ماه ۹۷، مشخص شود، اظهار کرد: در حال پیگیری‌های لازم برای اجرای سریع این طرح هستیم و انتظار داریم که همکاری بیش‌تری در این بخش صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا علت تصویب نشدن این طرح از سوی هیات دولت، موضوع خاصی بوده است، ابراز کرد: هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و به اعتقاد من برای انجام این کار چالشی نیست و این طرح در آینده نزدیک، عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس نیز گفت: براساس مصوبه کمسیون تلفیق مجلس، قرار شده که هزینه تمام شده‌ی آب، از دستگاه‌های دولتی، عمومی و نیروهای مسلح اخذ شود که باید مراحل تصویب این طرح طی شود و زمانی که قانون شد، اجرایی خواهد شد.

به گزارش انرژی امروز، اخیرا نیز رضا اردکانیان - وزیر نیرو - در این باره گفته بود: در حال حاضر طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در هیات وزیران است و با توجه به این که قرار است این طرح در بخش برق، در فصول گرم سال اجرایی شود، چند ماه زمان گذاشته‌ایم که بعد از تصویب اطلاع‌رسانی کامل صورت بگیرد؛ هدف از اجرای این طرح، تنها تشویق مشترکان به خوش مصرفی است.

به گفته وی، تمام تعرفه‌گذاری و جزئیات اجرای این طرح، اطلاع‌رسانی خواهد شد که مشترکان بدانند در چه ساعاتی، چه وسایلی را با هدف کاهش مصرف استفاده کنند. طرح در زمان مناسب تصویب می‌شود و ما نیز فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی خواهیم داشت،   برای این مساله نیز نرم‌افزار مناسبی تهیه شده است که مشترکان از میزان مصرف و هزینه وسایل برقی خود مطلع شوند.

https://zistonline.com/vdcf1ede.w6d1jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما