تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79549
«رضا اردکانیان» در دیدار مدیران وزارت نیرو با رئیس جمهوری اظهار داشت: تعرفه وسیله‌ای برای مدیریت مصرف است؛ زمانی که با استفاده از ابزار تعرفه بتوانیم مشترکان پرمصرف را برای پیوستن به الگوی مناسب مصرف تشویق کنیم، آنگاه در بلندمدت خود را از صرف منابع فراوان برای ساخت نیروگاه بر حذر داشته‌ایم. هر چند ممکن است در کوتاه مدت درآمدهای این بخش کاهش یابد اما در آینده این مهم منفعت اصلی صنعت برق کشور خواهد بود.
تعرفه وسیله‌ای برای مدیریت مصرف است
به گزارش زیست آنلاین، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو در دیدار مدیران وزارت نیرو با رئیس جمهوری گفت: وظیفه ما این است که هم دولت و هم مردم از نظر تامین آب و برق پایدار در آسایش و امنیت خاطر باشند.

وزیر نیرو افزود: اکنون وارد مرحله مدیریت توامان عرضه و تقاضا شده‌ایم. مساله‌ای مهم که باید از حدود ۱۰ سال پیش در دستور کار می‌گرفت و یکی از الزامات اصلی آن همکاری بین بخشی در داخل سازمان دولت و مصرف کنندگان بیرونی است. دیگر مجالی برای اینکه هر دستگاهی فقط محدوده کار و وظایف خود را ببیند وجود ندارد.

اردکانیان ادامه داد: در عرصه مهمی مانند آب با استفاده از تاکیدهای موجود در این بخش و سازوکاری که از سوی دولت تصویب شده درصددیم امنیت آبی، غذایی و ملاحضات زیست محیطی را به شکل توامان برنامه‌ریزی کرده و به پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: افزایش تولید آب و برق باید با آموزش صحیح الگوی مصرف در جامعه همراه باشد 

رضا اردکانیان» در دیدار مدیران وزارت نیرو

راه اندازی مرکزی برای ارتباط موثر با مصرف کنندگانوزیر نیرو با یادآوری راه‌اندازی مرکز امور اجتماعی آب و انرژی این وزارتخانه در دولت دوازدهم، گفت: این مجموعه درصدد فعال تر کردن ارتباط با مصرف کننده و متقاضیان است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه همه فعالیت‌های بخش آب و برق بر محور منابع انسانی شایسته است، به طور طبیعی موضوع شایسته‌گزینی را که از برنامه‌های مورد تایید دولت تدبیر و امید بوده به شکل مناسبی دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهوری  با حضور در وزارت نیرو، با مدیران این وزارتخانه دیدار و از مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور (دیسپاچینگ مرکزی) و همچنین نمایشگاه دستاوردهای مدیریت منابع آب ایران بازدید کرد.

ادارات پرمصرف مستقر در پایتخت معرفی شدندمعاون مدیریت منابع و هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اعلام کرد: وزارت نفت با ٩ درصد افزایش مصرف، وزارت امور خارجه با هفت درصد و شهرداری‌های استان با ٦ درصد افزایش، پرمصرف‌ترین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در مصرف آب طی تابستان امسال بودند.
ادارات پرمصرف مستقر در پایتخت معرفی شدند
به گزارش ایرنا محمد امامی امین روز سه شنبه در شورای اداری استان تهران اظهارداشت: اداره کل راه و شهرسازی استان با ٣٥ درصد کاهش مصرف، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با ٣٤ درصد کاهش و نیز سازمان اطلاعات استان با ٣٢ درصد کاهش مصرف، کم مصرف‌ترین دستگاه‌های استان تهران در زمینه مصرف آب بودند.
وی تصریح کرد: در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تیر ماه با ۵۱ درصد افزایش مصرف برق بدترین عملکرد را داشت.
امامی امین یادآورشد: براساس ارزیابی های انجام شده، وزارت کشور با ۳۲ درصد، وزارت امور خارجه با ۳۰ درصد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲۸ درصد صرفه جویی به ترتیب رتبه های برتر اصلاح الگوی مصرف برق را کسب کردند. 
معاون مدیریت منابع و هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران همچنین افزود: بخشنامه ای در مورد اصلاح نظام اداری از معاونت اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است که در اختیار مدیران، مسئولان و فرمانداران قرار می گیرد.
وی با اشاره به رتبه آخراستان تهران در ارائه خدمات دولت الکترونیک در بین استان های کشور یادآورشد: شرایط کنونی نظام اداری مطلوب مردم، خدا و مسئولان نیست و اصلاح آن از گلوگاه هایی است که می تواند برای حل مشکلات جامعه کمک کند.
امامی امین بر لزوم مطالعه دقیق این بخشنامه تاکید و اضافه کرد: دولت با این بخشنامه تلاش نظام اداری را کارا، اثربخش، متکی به مردم و آرمان های انقلاب، پیشران در توسعه و چابک کند.
معاون مدیریت منابع و هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: راهکارهای چابک سازی دولت تمرکز بر ارتقای کیفیت، توسعه دولت الکترونیک، ارتقای کیفی مدیران، افزایش بهره وری و صیانت از حقوق شهروندان است.
وی خاطر نشان کرد: دولت در اهداف کمی اصلاح نظام اداری تلاش می کند تا ۱۲ درصد از حجم خود را از نظر تعداد نیرو و جغرافیا بکاهد.
امامی امین ادامه داد: اصلاح نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، توسعه خدمات عمومی در فضای رقابتی و بهینه سازی نظام مدیریتی از جمله برنامه هایی است که در این بخشنامه تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: در صورت عدم رعایت برق دستگاه‌های دولتی پرمصرف قطع خواهد شدمعاون مدیریت منابع و هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران


معاون مدیریت منابع و هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران توسعه دولت الکترونیک را مساله بسیار مهمی خواند که در کاهش ترافیک نیز بسیار موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: با وجود تاکید بر حفظ محیط زیست هنوز بسیاری از دستگاه های به شکل سنتی خدمت رسانی و مکاتبه می کنند.
معاون استاندار تهران اظهار داشت: این شرایط زیبنده پایتخت نیست که به خاطر ارائه نشدن الکترونیکی خدمات دولت، حجم بسیاری از اقدامات و ترافیک در سطح شهر شکل بگیرد.
امامی امین بر لزوم همراهی و همکاری مدیران برای توسعه خدمات الکترونیک تاکید و تصریح کرد: بنا نیست شخص دیگری برای الکترونیکی سازی خدمات دست به کار شود، از همین رو خود مدیران و فرمانداران باید در این زمینه عزم خود را جزم کنند.
معاون مدیریت منابع و هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران یکی دیگر از موارد مورد تاکید بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری را ارتقای پاسخگویی و شفافیت در نظام اداری برشمرد و گفت: پیش از دولت تدبیر و امید رتبه نظام اداری جمهوری اسلامی در جهان ۱۴۷ بود که با اقداماتی که طی این سال ها انجام گرفته این رتبه به ۱۳۰ رسیده است.
وی افزود: هم اکنون با این رتبه یعنی ۱۲۹ کشور از ایران جلوتر هستند و اگر بتوان استان تهران را در همین زمینه اصلاح کرد به حتم در شاخص های ملی و بهبود جایگاه جهانی ایران هم موثر واقع خواهد شد.
امامی امین دیگر شاخص مورد تاکید این بخشنامه را بهره وری در نظام مدیریتی کشور خواند و بهای تمام شده همه خدمات در حاکمیت را بسیار بالا برشمرد.

https://zistonline.com/vdcdnk05.yt0no6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما