تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 78507
زیست آنلاین: احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی روز جمعه ۱۲ مرداد ماه  ۹۷ در برنامه تهرانگردی خود با موضوع آب، مشروطه و نزدیکی به روز خبرنگار، از مجموعه پایگاه خبری زیست آنلاین بازدید و از اعضای آن قدردانی نمود.
بازدید احمد مسجد جامعی از پایگاه خبری زیست آنلاین در برنامه تهران گردی با موضوع آب
به گزارش زیست آنلاین: احمد مسجد جامعی، با اشاره به آنکه  تا کنون در حوزه خبر رسانی تخصصی محیط زیست توفیقی نداشته ایم گفت:  از شکل گیری و ایجاد پایگاه خبر رسانی زیست آنلاین به عنوان یک رسانه اختصاصی این حوزه بسیار خشنودیم. 
وی افزود: شورای شهر از طریق برنامه های تهران گردی در نظر دارد به شکل جدی تری به مسئله آب بپردازد.
مسجد جامعی تاکید کرد: به صراحت می توان ابراز داشت که ما در فلات نیمه خشک ایران یک تمدن را پایه گذاری کرده ایم، بنابراین برای حفظ این تمدن و دسترسی به آب باید اقتصاد آب را به امری اجتماعی تبدیل کنیم. در این راستا یکی از مسائلی که از اهمیت بالایی برخوردار است موضوع بازچرخانی آب می باشد.
احمد مسجد جامعی در پایان خاطر نشان کرد: همواره یکی از مهم ترین راه حل ها، عمومی کردن مساله آب است و این امر خطیر بر عهده رسانه گذاشته شده است، که البته در حوزه های تخصصی بدون عقبه خبری مناسب و تلاش و جهد بسیار، موفقیت در این امر میسر نخواهد بود.

ابراهیم رئیسی عضو شورای سیاست گذاری پایگاه خبری زیست آنلاین و متخصص اقتصاد انرژی و محیط‌‌ زیست، ضمن خوشامد گویی به عضو شورای شهر تهران و هیئت همراه گفت: خیلی مفتخریم که امروز مجموعه ما به عنوان یک رسانه تخصصی در اطلاع رسانی موضوعات محیط زست و آب انتخاب شده است.
وی افزود: مدیریت آب شهری در دنیا زیر نظر یونسکو اداره می شود که نهاد آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل است. این موضوع بیانگر این است که آگاهی رسانی و گسترش مفهموم مدیریت آب در توسعه شهری بر پایه تولید مستندات علمی آموزشی محقق خواهد شد، لذا زیست آنلاین همکاری های نهادی لازم برای تحقق این امر در زمینه های علمی مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.


در ادامه این دیدار، سیده اعظم فروزان، مدیر مسئول پایگاه خبری زیست آنلاین، در معرفی این پایگاه گفت: در سال ۹۲ به جهت علاقه شخصی به حفظ حیات محیط زیست، به تنهایی این پایگاه خبری را در سال هایی که معضلات محیط زیست عمومی نشده بود و پرداختن به مشکلات محیط زیست صرفا یک مقوله فانتزی و روشن فکرانه به شمار می رفت، تاسیس کردم. از آنجا که شاهد تخریب روز افزون منابع طبیعی به بهانه رشد و توسعه اقتصادی بوده ایم، سعی نمودم با رویکردی نوین مقوله محیط زیست را اقتصادی کرده و به سمت و سوی اقتصاد سبز سوق بدهم.
وی افزود: در این پایگاه خبری سعی داریم با رویکرد توسعه کم آب بر در پيوند اقتصاد-محيط زيست-جامعه مفاهیم کلان را به شکل موضوعات جزیی خرد کرده و مسائل زیست محیطی را از حوزه کنش فردی به حوزه کنش اجتماعی تبدیل کنیم.

 

محمد ارشدی، کارشناس در حوزه حکمرانی آب و یکی دیگر از اعضای شورای سیاست گذاری زیست آنلاین، نیز در خصوص اجتماعی شدن مسئله آب اظهار کرد: باور ما این است که همراهی مردم در کنار بالا رفتن سطح آگاهی آن ها شکل خواهد گرفت، از این رو به دلیل حساس بودن مسئله آب در کشور توسعه کم ‌آب‌ بر را به عنوان چارچوبی عملیاتی برای تحقق اهداف خود در نظر گرفتیم.
وی افزود: در واقع هدف از شکل گیری رویکرد توسعه کم آب بر این است که بیان کند چگونه می توان در کنار مصرف آب کمتر از اقتصاد بزرگ تری بهره برد. 
ارشدی اضافه کرد: برهمین اساس دستیابی به اقتصاد سبز در ایران تنها در چارچوب توسعه کم آب بر تحقق خواهد پذیرفت. به همین منظور زیست آنلاین نیز در نظر دارد تا با توجه به این موضوع، توسعه کم آب بر را در حوزه های مختلف شهری، کشاورزی، انرژی و... بررسی نماید.

بازدید از پایگاه خبری <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a>

 

دیدار احمد مسجد جامعی از پایگاه خبری <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a>

 

بازدید مسجد جامعی از <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a> با موضوع آب

 

دیدار مسجد جامعی از <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a> در قالب طرح تهرانگردی شورای شهر

 

سید اعظم فروزان مدیر مسئول پایگاه خبری <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a>

https://zistonline.com/vdcgun9u.ak97z4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما