تاریخ انتشار :جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 73990
باید در تمام کشور اصل این باشد که کاهش مصرف، ارتقای بهره وری و سازگاری با کم آبی را در اولویت قرار دهیم.
باید مدیریت مصرف و تقاضا و سازگاری با کم آبی انجام شود
به گزارش زیست آنلاین، هدایت فهمی معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو ، در رابطه با انتقال آب از دریای عمان به مناطق مرکزی کشور اظهار کرد: انتقال آب به هر شهری بسیار پر هزینه خواهد بود. هزینه تصفیه آب شور دریا به طور متوسط بیش از ۶ هزار تومان به ازای هر مترمکعب است.

وی افزود: به طور متوسط هزینه مصرف آب برای هر شهروند در کشور ما حدود ۴۰۰ تومان است که این در مقایسه با هزینه انتقال بسیار کمتر است.

فهمی گفت: بجای انتقال آب که پر هزینه است، باید در کشور مدیریت مصرف و تقاضا و سازگاری با کم آبی انجام شود.

وی ادامه داد: سطوح زیر کشت فضای سبز و سطوح کشتی که آب زیادی مصرف می کنند را باید با مدیریت درست الگوی مصرف  تغییر دهیم چرا که با همین آب می توانیم محصول بیشتری تولید کنیم.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو تاکید کرد: اگر نتوانیم از روش های دیگری آب را تامین کنیم قطعا شیرین سازی آب دریا بهترین روش خواهد بود که این کار با اختصاص حقابه های تالاب ها انجام می شود.

وی افزود: نباید در هر کجا که با کمبود آب روبه رو شدیم، آن را با انتقال آب دریا جبران کنیم. باید در تمام کشور اصل این باشد که کاهش مصرف، ارتقای بهره وری و سازگاری با کم آبی را در اولویت قرار دهیم.

فهمی بیان کرد: برای تامین آب موردنیاز کشور  باید از آبچرخانی، تصفیه فاضلاب به عنوان تامین آب بخش کشاورزی و زراعت، پساب صنایع قابل استفاده برای مصارف صنعتی و آب شیرین برای مصارف شرب بهره برد.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیروگفت: در کشور با حجم زیادی از پساب ها مواجه هستیم که می توانیم با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، این پساب ها را جمع آوری و برای مصارف مختلف استفاده کنیم / منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdchvwnq.23nxwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما