تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 69462
مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف است و رها شده در حالی که باید از همین آب موجود درست استفاده کنیم.
مدیریت منابع آب بسیار ضعیف است
به گزارش زیست آنلاین، منطقه کویر ، "حبیب اله نیکزادی" امروز هشتم اردیبهشت ماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: بودجه محدود اما نیازها فوق العاده زیاد است و هرکس بیشتر پیگیری کند، می تواند منابع بیشتری جذب کند و مدیران استان باید پیگیری بیشتری داشته باشند.
وی با انتقاد از روند کند تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در استان های مختلف از جمله کرمان اظهار کرد: اگر این تعیین تکلیف به نتیجه برسد، هم دولت راحت شده و هم اثبات مالکیت مردم مسجل خواهد شد ضمن آنکه باید چاه های غیرمجاز استان هرچه زودتر تعیین تکلیف و ساماندهی شود تا مردم از آب معقولی استفاده کنند و از تخلیه روستاها جلوگیری شود.
نیکزادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پرونده مالیاتی خیلی از شرکت های بزرگ در استان نیست و باید دنبال شود که استان از این موضوع منتفع شود.
نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اجازه داده شرکت ها به جای مالیات پرداخت در مدرسه سازی فعالیت کنند و باید این امر با موافقت استاندار و درخواست به آموزش و پرورش صورت بگیرد.
نیکزادی با اشاره به خشکسالی تصریح کرد: بحران آب جدی است و اگر با همین روش پیش برویم، نیمی از کشور تخلیه خواهد شد ضمن آنکه عشایر نیز به شدت از این موضوع آسیب می بینند و باید برای جبران خسارت و تامین علوم دام آنها فکری بشود.
وی در ادامه گفت: مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف است و رها شده در حالی که باید از همین آب موجود درست استفاده کنیم.
عضو ناظر شورای برنامه ریزی استان کرمان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی شهری گفت: در فهرج ۸۰ درصد اراضی، دولتی اعلام شده در حالی که مردم سال ها در این اراضی زندگی یا کشاورزی کرده اند. / منبع: کرمان آنلاین

https://zistonline.com/vdcgxt93.ak9y34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما