تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69426
وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند در بحث آب‌گردانی و استفاده دوباره از آب نقش مهم و حیاتی داشته باشد.
تاثیر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حل مشکلات زیست‌محیطی
به گزارش زیست آنلاین، «احمد علی شهیدی» با اشاره به رشد روز افزون جمعیت و افزایش سطح تقاضا برای تأمین کالا گفت: توسعه فعالیت‌های صنعتی لازمه پاسخگویی رفع این نیازهاست.

شهیدی تصریح کرد: در این میان همسو با رفع نیازهای جمعیتی و رشد و توسعه صنعتی، حفظ و صیانت از محیط زیست امری غیرقابل اجتناب است.

وی با اشاره به حساسیت‌های زیست محیطی استان گیلان بر لزوم استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی جدیدالتأسیس در شهرک ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و گفت: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت بهینه زیست محیطی به ویژه در اموری مانند تصفیه فاضلاب‌های صنعتی با اجتماع واحدهای صنعتی در شهرک‌ها به راحتی میسر است و با هزینه‌هایی کمتر و عملی‌تر می‌توانیم به اهداف توسعه صنعتی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب را از موارد مهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور دانست و گفت: ساخت تصفیه‌خانه از مشکلات زیست‌محیطی جلوگیری می‌کند و آلودگی را کاهش می‌دهد.

وی مسأله آب را در کشور بسیار جدی خواند و خاطرنشان کرد: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند در بحث آب‌گردانی و استفاده دوباره از آب نقش مهم و حیاتی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان پراکندگی استقرار واحدهای صنعتی و عدم دسترسی راحت به صنایع مختلف در استان به‌علت مسافت زیاد شمالی - جنوبی استان و نیز مشکلات تخصیص زمین به عرصه‌های صنعتی را یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های صنعتی در گیلان برشمرد و افزود: با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌ها در عرصه‌های صنعتیِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، سرمایه‌گذاری و آغاز فعالیت‌های صنعتی در این عرصه‌ها مواهب بسیاری در زمینه‌های مدیریتی، زیستی و اقتصادی دربر دارد.

وی برون‌سپاری بهره‌برداری و نگهداری از زیرساخت‌ها به بخش خصوصی و ایفای نقش نظارتی از سوی بخش دولتی و مدیریت صحیح هزینه‌کردها را از دیگر مزایای استقرار صنعت در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، یادآور شد: بهره‌مندی از زیرساخت‌های صنعتی و مدیریت بهینه زیست محیطی مزیت استقرار صنعت در شهرک‌های صنعتی است./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcg3t93.ak9yx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما