تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69416
مبنای این نوع کشاورزی این است که از مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نشود، البته در این حوزه آفت کش‌هایی با منشا طبیعی و گیاهی و همچنین کود‌های بیولوژیک داریم. در حال حاضر بالغ بر هزار نوع کود بیولوژیک در دنیا وجود دارد که خوشبختانه در کشور نیز در حد عمده و مناسبی تولید شده است.
سیاست‌های کشاورزی کشور باید به سمت توسعه پایدار برود
به گزارش زیست آنلاین، آریا احمدیه پندار، عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران اصل استفاده از مواد سمی و کود‌ها را بدون اشکال دانست و گفت: آنچه مشکل ایجاد کرده است، کاربرد بی رویه این مواد است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آریا احمدیه پندار با بیان اینکه تولید غذا در حدی که جوابگوی جامعه باشد، نیاز به آفت کش مواد تغذیه‌ای مانند کود‌ها دارد، افزود: هر چقدر سطح کشت را توسعه می‌دهیم، این موضوع به شکل اجتناب ناپذیری اتفاق می‌افتد.

وی گفت: تا زمانی که حشرات و آفات وجود ندارند، نباید از سموم استفاده شود، اما وقتی به مرحله آستانه خسارت می‌رسد، باید از این مواد نیز استفاده کرد و البته امروز جامعه به جایی رسیده است که به دنبال جایگزین کردن مواد طبیعی و بیولوژیک است.

متخصص مدیریت تاکید کرد: سیاست‌های کشاورزی کشور باید به سمت توسعه پایدار برود و اگر پیشرفت بر اساس توسعه پایدار نباشد، ارزش ندارد بخصوص اینکه دوران تولید هر محصولی با هر قیمتی نیز گذشته است.

وی با اشاره به کشاورزی ارگانیک افزود: مبنای این نوع کشاورزی این است که از مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نشود، البته در این حوزه آفت کش‌هایی با منشا طبیعی و گیاهی و همچنین کود‌های بیولوژیک داریم. در حال حاضر بالغ بر هزار نوع کود بیولوژیک در دنیا وجود دارد که خوشبختانه در کشور نیز در حد عمده و مناسبی تولید شده است.

احمدیه پندار گفت: کشاورزی ارگانیک بر اساس توسعه پایدار فعالیت می‌کند، زیرا یک کشاورزی علمی محسوب می‌شود، این کشاورزی که با حفظ آب، خاک و منابع طبیعی است. البته برای رسیدن به این مهم باید نهاده‌های غیر سمی و غیر شیمیایی در کنار مواد شیمیایی وجود داشته باشد تا بتوانیم شاهد کاهش مصرف مواد شیمیایی در میان کشاورزان باشیم؛ بنابراین این موضوع به میزان تولید یا واردات نهاده‌های سازگار با محیط زیست بر می‌گردد.

عضو هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران با اشاره به توسعه کشاورزی ارگانیک در کشور‌های توسعه یافته، افزود: در ایران نیز انجمن ارگانیک در سال ۸۵ تحت نظر اتاق بازرگانی به ثبت رسید، هدف انجمن ارگانیک ایران ترویج این موضوع در سطح جامعه و کشاورزان است، البته با وجود این فعالیت ها، در حال حاضر کمتر از یک درصد از اراضی کشور ارگانیک است./ منبع: انجمن ارگانیک ایران

 

https://zistonline.com/vdcfvjdv.w6d1yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما