تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69333
مرحله دوم رها سازی آب به سمت دریاچه به میزان حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از سدهای شهرچای، بوکان، مهاباد و ساروق تکاب در حال انجام است.
مرحله دوم رها سازی آب در دریاچه ارومیه
به گزارش زیست آنلاین، دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی،  با اشاره به عمده اقدامات این شرکت در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از اقدامات مصوب، کاهش ۸درصدی مصارف در حوزه کشاورزی در هر سال بود که بر اساس پیش بینی این مقدار در ۵ سال باید به کاهش ۴۰ درصدی می‌رسید و این موضوع تا حدودی اعمال شده و با صرفه جویی ۳۱ درصدی در حوضه، بخشی از این میزان ذخیره شده است.

وی اظهار کرد: هرساله بخشی از آب ذخیره شده پشت سدها به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود که امسال نیز حدود ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب از سدها به سمت دریاچه رهاسازی شده که این مقدار با احتساب روان آب رودخانه ها تاثیرات مثبت خود را بر دریاچه داشته است.

وی در خصوص سایر فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: اقدامات این شرکت در سه بعد سازه‌ای، حفاظتی و فرهنگی است که در بخش سازه‌ای می‌توان به ساخت سد سیلوه و انتقال آب از آن به سوی دریاچه و همچنین لایروبی وسیع رودخانه ها و انهار، در بخش حفاظتی اقداماتی از قبیل مراقبت از برداشتهای غیر مجاز و انسداد چاههای غیر مجاز و برقراری اکیپهای گشت و بازرسی جهت جلوگیری از تخلفات منابع آبی اشاره کرد./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcdss09.yt0ns6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما