تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 69286
آمار دقیقی از واردات محصولات تراریخته به کشور وجود ندارد؛ باید احتیاط کرد و اینگونه محصولات وارد و حتی مصرف هم نشود.
واردات محصولات تراریخته به کشور
به گزارش زیست آنلاین، علی ابراهیمی درباره واردات محصولات تراریخته به کشور اظهار کرد: متاسفانه مشکلی که در این بخش وجود دارد این است که آمار دقیقی از واردات محصولات تراریخته به کشور وجود ندارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بین واردات محصولات اصلاح نژاد شده و محصولات تراریخته مرزبندی وجود ندارد، تصریح کرد: مصرف محصولات اصلاح نژاد شده خطراتی ندارد؛ لازم است بین محصولات اصلاح نژاد شده و محصولات تراریخته تفاوت قائل شویم.

وی ادامه داد: محصولات تراریخته با دست‌کاری ژنتیکی تهیه می‌شوند و اطلاع دقیقی از تغییرات در دسترس نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مرجع رسمی در خصوص عوارض محصولات تراریخته اظهار‌نظری نکرده است، متذکر شد: با این وجود باید احتیاط کرد و این گونه محصولات وارد و حتی مصرف هم نشود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در کمیسیون کشاورزی مجلس، قانونی به منظور هدفمند کردن واردات محصولات تراریخته مصوب شده است، اظهار کرد: بر اساس قانونی که در مجلس تصویب کرده‌ایم، واردات هر‌گونه مواد تراریخته یا تولید آن در داخل کشور باید تحت مدیریت سازمان‌های حفاظت از محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته شاید برخی نیازها به کمک دست‌کاری ژنتیکی محصولات تامین شوند اما استفاده از این محصولات به دلیل دخالت در رشد، زاد و ولد بر اساس کپی‌برداری از فرمول ژنتیکی، خطرناک است و ممکن است این موضوع بعدا مورد کنترل نباشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مایحتاج مورد نیاز از طریق محصولات ارگانیک تامین شود، نیازی به تامین نیاز خود از طریق محصولات تراریخته وجود ندارد./ منبع: تسنیم

https://zistonline.com/vdcaiuni.49noa15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما