تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 69238
زیست آنلاین: این تکنولوژی جدید در کشاورزی که با ایجاد طبقه های رو هم قرار گرفته، کشاورزی به صورت عمودی را میسر مبسازد، تولید محصول را عملا مستقل از خاک نموده و قادر است به پرورش دقیق محصولات بپردازد.
کشاورزی بصورت عمودی راه کار تولیدات بیشتر
به گزارش زیست آنلاین، یک قرن پیش، محصولات تازه  هیچ انتخابی نداشته و دارای محدودیت های بسیار بود. اما تکنولوژی همه چیز را تغییر داده است. نوآوری در تولید و نگه داری موجب شده است تا تولید محصولات از شکل فصلی و محدود خارج شود. همچنین ایجاد روش های نوین در حمل و نقل، تمرکز مواد غذایی را در مناطق خاص کاهش داده و موجب شکل گیری تنوع محصول در اکثر مناطق شده است.
امروزه، تنها یک سوم مزارع ایالات متحده آمریکا در مقایسه با یک قرن پیش باقی مانده است.  این در حالی است که جمعیت این کشور  افزایش سه برابری داشته است.  در واقع منابع تولید مواد غذایی کاهش یافته است در حالی جمعیت متقاضی غذا افزایش داشته است.

سه ایالت کالیفرنیا، آریزونا و فلوریدا بیش از سه چهارم  سبزیجات کشور آمریکا را تولید می کنند. کالیفرنیا به تنهایی ۴۰۰ نوع محصول  کشاورزی از جمله یک سوم تمام میوه ها و سبزیجات تازه ایالات متحده و دو سوم کل آجیل در سراسر دنیا  را تولید می کند.  

فشار تغییرات اقلیمی 
در حال حاضر تغییرات اقلیم سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است . به نحوی که امروزه آمریکا بار دیگر مجبور است در مکان و چگونگی تولید مواد غذایی خود بازنگری کند. در قرن بیست و یکم، سیستم مواد غذایی ایالات متحده احتمالا حتی در مقایسه با قرن گذشته نیز تغییرات بسیاری خواهد کرد.
به دلیل تغییرات آب و هوایی، مناطق تولید کننده محصولات عمده مانند کالیفرنیا، دما و بارش بسیار زیاد را تجربه خواهند کرد، که عموما گرم تر و خشک تر  خواهند شد و متاسفانه، این تغییرات با سرعتی بیش از تصور همگان اتفاق خواهد افتاد.

سیستم غذایی  ایالات متحده نیاز به روشهای تولیدی متنوع دارد. اما به جای گسترش به چمنزارها یا مناطقی که قبلا برای محصولات دیگر استفاده می شده است، باید برای برنامه های اجرایی در خصوص افزایش مواد غذایی در مقیاس بزرگ و در شهرهای بزرگ اقدام شود.
سوال اصلی این است که آیا سیستم غذایی از "مزارع عمودی" سود می برد؟ و آیا مزارع عمودی جواب می دهند؟ 
این تکنولوژی جدید در کشاورزی که با ایجاد طبقه های رو هم قرار گرفته، کشاورزی به صورت عمودی را میسر می سازد، تولید محصول را عملا مستقل از خاک نموده و قادر است  به پرورش دقیق محصولات بپردازد.
برای مثال، AeroFarms یکی از مزرعه های مهم عمودی است که در یک کارخانه سابق فولاد در نیوآرک، نیوجرسی واقع شده است. اگر چه بعضی قسمت های آن در سپتامبر ۲۰۱۶ تاسیس شده است، اما به طور میانگین، در طول سال ۱۰۰۰ تن سبزی در هر هکتار تولید می شود. 
شرکت Plenty دارای چند مزارعه عمودی در خارج از سان فرانسیسکو و سیاتل است و از دیوارهای ۲۰ فوت ی استفاده کرده است. این شرکت ادعا می کند که میزان مصرف آب کمتری نسبت به کشاورزی معمول دارد. و با حفظ کیفیت غذا، کاهش هزینه های تولیدی را نیز در بر می گیرد.

حفظ تنوع زیستی بزرگترین خطر برای حفاظت از تنوع زیستی و عملکرد حیاتی اکوسیستم ها، چگونگی تولید غذا است. تا زمانی که ما برای تولید مواد غذایی به خاک وابسته باشیم، به زمین بیشتری نیاز خواهیم داشت. اما تولید غذا در شبکه های عمودی می تواند بخشی از راه حلی باشد که به تولید بیشتر و کاهش فشار بر طبیعت منجر خواهد شد./ منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdch6in-.23nwxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما