تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 69220
کشاورزی بخش اصلی مصرف داخلی کالای ایرانی است که توجه به آن از واردات محصولات جلوگیری می‌کند.
کشاورزی،  بخش اصلی مصرف داخلی کالای ایرانی است
به گزارش زیست آنلاین، علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی، با اشاره به نام گذاری امسال، اظهار کرد: کشاورزی، ردیف اصلی بخش مصرف داخلی کالای ایرانی است که اگر در واقعیت این امر را بپذیریم، از واردات محصولات جلوگیری می شود.

به گفته وی؛ قراردادن کشاورزی در رده اول مصرف کالای داخلی در ساماندهی کشاورزان و پایداری تولید تاثیر بسزایی دارد.

خان محمدی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی به هر قیمتی، حق نداریم به امر تولید بپردازیم و آیندگان را با مشکلات متعددی مواجه کنیم؛ بنابراین افزایش کیفیت و بهره وری در بخش کشاورزی امری مهم محسوب می شود.

مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با بیان اینکه پایداری در مسئله تولید داخل یک ضرورت محسوب می شود،گفت: بنابر سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید داخل و پایداری یک اصل به شمار می رود تا تکانه های بیرونی تاثیری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: باید نگاهمان در سرمایه گذاری بخش داخلی و زیرساخت های تولید با هدف افزایش بهره وری  صورت پذیرد تا رقابت پذیری در جوامع ایجاد  و شعار حمایت از کالای ایرانی محقق شود.

خان محمدی در خاتمه تاکید کرد: با بی توجهی به افزایش بهره وری شعار حمایت از تولید ایرانی محقق نخواهد شد و همانند سال های گذشته تنها در حرف و روی کاغذ باقی خواهند ماند./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdciuraq.t1a3r2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما