تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 69215
برای کاهش قیمت تمام شده، حذف واسطه ها و بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده فعالیت خود، باید زنجیره تولید از مرحله تامین نهاده تا بازار توسط تعاونی ها و تشکل های تولیدی تشکیل شود.
زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی باید تشکیل شود
به گزارش زیست آنلاین، از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی امروز سه شنبه در دیدار نوروزی با جمعی از مدیران این وزارتخانه، تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی، بر لزوم افزایش دانش بهره برداران و به کارگیری شیوه های نوین علمی در بخش کشاورزی از طریق ارائه آموزش های مهارتی در مزارع کشاورزان پیشرو تاکید کرد.
وی یادآورشد: اکنون بیش از چهار میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین ارائه آموزش ضمن خدمت برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را ضروری دانست و افزود: با توجه به پیشرفت های علمی و فناوری بخش کشاورزی، اطلاعات کارکنان نیز باید به روز شود.
حجتی در ادامه بر لزوم بهره گیری از مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح هایی همچون آبخیزداری، مقابله با ریزگردها، مالچ پاشی باید از مشارکت مردم، بسیج و سازمان های غیر دولتی(NGO ها) استفاده کنیم.
وی به آماده سازی زمینه فرهنگی مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی نیز اشاره کرد و افزود: در هرمزگان «خیرین آبخیزداری» میلیاردها تومان برای اجرای طرح ها در این استان مشارکت داشته اند.

** حمایت دولت موجب پایداری تولید در صنعت مرغداری شده است
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به حمایت های دولت از صنعت مرغداری اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید از طریق ارائه ارز مبادله ای برای تامین نهاده های ذرت، کنجاله و سویا و همچنین وضع تعرفه صفر درصد از صنعت مرغداری حمایت و این اقدام موجب پایداری تولید شده است.
به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم ذرت در سال ۱۳۹۲ نزدیک ۱۲۵۷ تومان بود در حالی که باوجود افزایش قیمت ارز، اکنون ذرت با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۴۰ تا ۱۱۶۰ تومان معامله می شود.
وی، خرید گوشت مرغ مازاد بر نیاز بازار را از دیگر حمایت های دولت از این صنعت برشمرد و اظهارداشت: با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، دولت در دورانی مرغ مازاد بر نیاز بازار را از تولیدکنندگان خریداری و در روزهای پرمصرف همچون شب عید برای جلوگیری از افزایش قیمت ها و زیان مصرف کنندگان، این محصول را با قیمت تنظیم بازار عرضه می کند.
حجتی با اشاره به اهمیت تولید داخلی محصولات کشاورزی و حمایت از آنها گفت: در حالی که عده ای، قیمت شانه ای ۹ هزار تومان برای تخم مرغ داخلی را گران می دانستند، به دلیل بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مجبور به تامین حدود ۱۰ هزارتن تخم مرغ از خارج شدیم؛ واردکنندگان از قیمت تنظیم بازاری هر شانه ۱۲ هزار ۶۰۰ تومان برای تخم مرغ وارداتی استقبال نکردند و دولت به ناچار ۲۰ میلیارد تومان یارانه نیز برای این منظور اختصاص داد.
 آمارها نشان می دهد در نتیجه اقدامات دولت در حمایت از تولیدکنندگان، تولید سالیانه بخش کشاورزی به بیش از ۱۲۰ میلیون تن رسیده است./ منبع: ایرنا

https://zistonline.com/vdccpiqe.2bqos8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما