تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 69091
زیست آنلاین: روز جهانی آب، یک رویداد سالانه است که برای جذب افراد در زمینه مسائل مرتبط با آب و به منظورحل چالش های موجود در این خصوص، برگزار می گردد.
ما به بیش از یک روز اختصاص داده شده به مسائل آب نیاز داریم
به گزارش زیست آنلاین، امروزه موضوعاتی مانند، کمبود آب، کیفیت آب و عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، از جمله مهمترین نگرانی ها در خصوص آب می باشد.
ایده روز جهانی آب در سال ۱۹۹۲، در مورد محیط زیست و توسعه در ریودوژانیرو پیشنهاد شد و در دستور کار ۲۱ کنفرانس سازمان ملل قرار گرفت.
در واقع، سازمان ملل متحد،  برنامه های سالانه را هماهنگ می کند و سازمان های غیردولتی مانند یونیسف و WaterAid در آن، شرکت می کنند تا آگاهی عمومی را از طریق رویدادها و ابزار رسانه ای افزایش دهند.
اما این نکته قابل ذکر است که، تا زمانی که همه ما انگیزه داریم تا به عنوان مدیران آب شناخته شویم، به پیشرفت های مداوم در مدیریت این منابع محدود و گرانبها ادامه خواهیم داد، و لازم است  تصحیح این تفکر نادرست نیز در اولویت کار قرار بگیرد.
بخش خصوصی نیز با روز جهانی آب درگیر است. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند شرکت کوکا کولا، مایکروسافت، Ecolab، Nestle Waters NA و ProjectWET (PDF) مشارکت های استراتژیک خود  را در این زمینه اعلام کردند.
در حقیقت این شرکت ها، برای برنامه های مشارکت کارکنان خود، در جهت افزایش آگاهی در مورد مسائل آب تلاش کرده و به پروژه های اجتماعی متعهد هستند (مانند Watermark).
هر ساله، روز جهانی آب، تمرکز را برای سایر رویدادهای آب سالانه در طی ۱۲ ماه آینده هدایت می کند.
به عنوان مثال، روز جهانی آب در سال  ۲۰۱۸ در خصوص "طبیعت برای آب" است که به بررسی راه حل های مبتنی بر طبیعت برای چالش های آب مانند راه حل های زیربنایی سبز می پردازد. و موضوغ آن، "آب، اکوسیستم و توسعه انسانی" خواهد بود. به عنوان مثال، یکی از این پروژه های زیربنایی سبز پروژه پارک رودخانه شمال (ری نئو) در دنور است.
روشن است که روز جهانی آب اهداف مهمی را برای تمرکز بر توجه به آب به عنوان یک منبع مهم برای بخش عمومی، کسب و کار، جامعه مدنی و اکوسیستم فراهم می کند. با این حال، روز جهانی آب ۲۵ ساله است.

امروزه میلیون ها نفر هنوز از دسترسی به آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند و حدود ۳.۴ میلیون نفر از  بیماری های آب، رنج می برند، بنابراین باید به این درک برسیم که ما به بیش از یک روز اختصاص داده شده به مسائل آب نیاز داریم./ منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdcez78p.jh8ooi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما