تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 68982
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، بحث آب را به صورت کلان خواهد دید، گفت: دستگاهها نباید به مدیریت منابع آب به شکل بخشی نگاه کنند و باید آب را به عنوان یک کار همگانی دید.
دستگاهها به مدیریت منابع آب به شکل بخشی نگاه نکنند/مدیریت آب نباید بخش بخش شود
به گزارش زیست آنلاین، محمد حاج‌رسولی‎‌ها  در مورد ابلاغ تصویب‌نامه هیأت وزیران برای کارگروه ملی «سازگاری با کم آبی» گفت: قطعا این کارگروه تنها در حوزه سیاست‌گذاری به فعالیت نخواهد پرداخت، چرا که  یکی از دستاوردهایی که این کارگروه خواهد داشت، خرد نکردن بحث جامع آب است.

وی با اشاره به اینکه باید آب را به عنوان یک کار همگانی در تمامی دستگاه‌ها دید، نه اینکه هر بخشی بخواهد وظیفه ذاتی خود را به پیش برد، اظهار داشت: اتفاقا موضوعی که در روح این مصوبه نهفته، بحث مدیریت منابع آب است و هیچ دستگاهی نباید به شکل بخشی به این موضوع نگاه کند.

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه تعادل منابع و مصارف آب در مناطق مختلف کشور یک هدف بزرگ برای کارگروه است، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم مدیریت منابع آب بخش بخش شود.

هفته جاری معاون اول رییس جمهور تصویب نامه هیأت وزیران برای کارگروه ملی «سازگاری با کم آبی» را ابلاغ کرد.

مهمترین بند این مصوبه تعیین چگونگی توزیع کمبود آب بین مصارف مختلف (شامل شرب و بهداشت، صنعت، کشاورزی، فضای سبز و محیط زیست) از طریق بررسی و تعیین اولویت مصارف در قالب منابع آب در دسترس در سال آبی در چارچوب منابع آب تخصیص یافته توسط وزارت نیرو در هر حوزه خواهد بود.

 تحویل حجمی آب برای کلیه مصارف از جمله کشاورزی با رعایت کارکرد مجاز انجام می‌شود. در صورت عدم رعایت سقف ساعت کارکرد در مورد منابع آب زیرزمینی و مصرف برق بیش از میزان مندرج در پروانه بهره برداری، بهای برق اضافی براساس مصارف تجاری محاسبه و دریافت می‌شود.

استانداران نیز مکلفند، پس از تصویب شورای برنامه ریزی توسعه استان، منابع مالی موردنیاز تحقق اجرای این تصویب نامه را از محل منابع مصوب مربوط در اختیار استان تأمین نمایند و در صورت عدم کفایت، نحوه تأمین مالی مورد نیاز با پیشنهاد کارگروه ملی در هیئت وزیران تصمیم‌گیری می‌شود./ منبع: فارس

https://zistonline.com/vdccioqe.2bq448laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما