تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 68866
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در سال آینده در ارومیه برگزار می‌شود.
جشنواره بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، جلیل جباری ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای افزایش جذب گردشگر در آذربایجان‌غربی، جشنواره بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در سال آینده در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال موضوع شهر گردشگری ارومیه در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: از مزایای شهر گردشگر، تقویت درک فرهنگی است چون حضور گردشگران زمینه را برای حفظ و احیای طبیعت، آثار باستانی، هویت ملی و اسلامی، هنرهای سنتی، توسعه بازار صنایع دستی و به طور کلی حفظ و تقویت فرهنگ منطقه فراهم می‌آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های امید به زندگی از سایر مزایای شهر گردشگر است گفت: بی‌شک رونق گردشگری موجب شتاب‌دهی و رونق بخشی به بسیاری از زنجیره کسب و کارهای خرد و کلان شده و با ایجاد منافع اقتصادی، اشتغال زایی بالا و کاهش فقر در جامعه میزبان، شاخص‌های کیفی امید به زندگی را ارتقا و بهبود می‌بخشد.

وی بهبود کیفیت محیط زیست را از سایر مزایای شهر گردشگر دانست و بیان کرد: تولید محلی و افزایش درآمد برای جامعه محلی، بهبود تصویر و آوازه شهر و تشکیل یک مکان مشهور و کسب و کار، مشوق‌های اقتصادی برای حفاظت از محیط زیست، اشتغال‌زایی و امنیت شهر از سایر مزایا به شمار می‌رود./ منبع: خبرگزاری فارس

https://zistonline.com/vdcd9j09.yt0j96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما