تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۹
کد مطلب : 68864
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت تراز سطح آب دریاچه ارومیه، گفت: تراز سطح آب در نهم اسفند سال جاری به میزان ۱۲۷۰٫۵۵ متر بوده که سال گذشته در چنین روزی این میزان ۱۲۷۰٫۶۲ متر محاسبه شده بود که نشانگر کاهش ۰٫۰۷ متر تراز سطح آب است.
کاهش تراز سطح آب دریاچه ارومیه
به گزارش زیست آنلاین، خلیل ساعی ، با اشاره به افزایش درجه حرارت دما، اظهار کرد: به دلیل افزایش دمای محیط و بالابودن میزان تبخیر، تراز سطح آب دریاچه کاهش داشته که بارش‌های اخیر تا حدودی این کاهش را جبران کرده است که با این حال این مقدار رقم قابل توجهی نیست.

وی ادامه داد: بارش‌های پیش روی فصل بهار نیز می‌تواند در جبران این مقدار موثر باشد که به دنبال افزایش دما و بالارفتن میزان تبخیر، امکان دارد که در میزان تراز سطح آب اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: وسعت دریاچه در نهم اسفند سال جاری به میزان ۲۰۵۸٫۹۶ کیلومتر مربع بوده که سال گذشته در چنین روزی این میزان ۲۱۳۹٫۴۲کیلومتر مربع محاسبه شده بود که نشانگر کاهش ۸۰٫۲۸ کیلومتر مربعی است.

ساعی، حجم آب موجود دریاچه را در نهم اسفند سال جاری، ۱٫۵۸ میلیارد متر مکعب اعلام کرد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۰٫۱۵ میلیارد مترمکعب کاهش داشته است./ منبع: بازتاب

https://zistonline.com/vdcbawb0.rhbw0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما