تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : 68753
نائب رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد درباره استفاده از خدمات الکترونیک در گردشگری اعلام کرد که اسنپ‌های گردشگری در حال شکل‌گیری است و به زودی شاهد اتفاقات جدیدی در این حوزه خواهیم بود.
اسنپ‌ گردشگری درمشهد راه‌اندازی می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، مهدی آجیلیان درباره مشکلات خود در حوزه خالی‌ماندن بخشی از ظرفیت‌ واحدهای اقامتی در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد واحدهای اقامتی ما کاملا تعطیل است، همچنین ۳۰ درصد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها آماده بهره‌برداری‌اند اما شروع به فعالیت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در مشهد، مدیریت نشدن ظرفیت موجود است، خاطرنشان کرد: در رابطه با وقوع برخی معضلات و مشکلاتی که در اقامتگاه‌ها رخ می‌دهد اگر از مراجع مختلف از جمله اداره اماکن استعلام بگیریم مشاهده می‌کنیم که ریشه این مشکلات به فعالیت واحدهای غیررسمی برمی‌گردد.

نائب رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد با بیان اینکه متاسفانه تغییر تابلو برای برخی واحدها خیلی راحت است، افزود: در برخی از این موارد دیده می‌شود که واحد متخلفی در گذشته مجوزی را از اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها گرفته است و در حال حاضر در شمار خانه‌مسافرها به‌شمار می‌رود اما عنوان می‌کند که هتل‌آپارتمان‌ است.

وی در رابطه با اسکان زائران در مدارس گفت: امسال اعلام کردند که در مراکز اسکان فرهنگیان، فقط فرهنگیان پذیرش می‌شود همین امر نشان می‌دهد که ادعای ما درست بوده است و در مدارس، غیرفرهنگیان نیز اسکان داده می‌شدند.

آجیلیان با اشاره به تشکیل جامعه هتل‌آپارتمان‌داران تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال است که در قانون توسعه صنعت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مکلف شده است که تشکل‌های زیرمجموعه خود را تشکیل دهد؛ اما به دلیل تصدی‌گری در دولت‌های مختلف، این سازمان به وظیفه خود که نظارت، حمایت و هدایت تشکل‌هاست نپرداخته است.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه ۹۰ درصد بخش‌های صنعتی در مشهد و استان خراسان رضوی در اختیار بخش خصوصی است، اما در حوزه واحدهای اقامتی اینگونه نیست و بنابر آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۱۲۰ هزار تخت غیررسمی و ۱۰۰ هزار تخت رسمی در مشهد وجود دارد.

نائب رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد ادامه داد: عمده مشکلات ما به حاکمیت فضای غیررقابتی بر شهر مشهد برمی‌گردد و قطعا فضای غیررقابتی به صنعت هتل‌آپارتمان‌داری لطمه خواهد زد. این ۱۲۰ هزار تخت غیررسمی را اتحادیه باهمراهی اداره کل میراث فرهنگی شناسایی کرده است آن‌ها در قالب ۶۰۰ واحد و توسط نهادهای دولتی، نظامی و انتظامی ایجاد شدند، علاوه بر این باید به فعالیت بیش از ۵۰۰ خانه‌مسافرها، نیز در مشهد اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ریشه مشکلات ما مربوط به رقابت نابرابر با زئرسراهای غیررسمی و فعالیت زوارکش‌ها و مسافربرها برمی‌گردد که معمولا کمیسیون‌های بالایی را دریافت می‌کنند. همچنین این واحدهای اقامتی هزینه‌های جاری ما را پرداخت نمی‌کنند بنابراین در این رقابت از ما پیشی می‌گیرند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcipyaq.t1avw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما