تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 68469
زیست آنلاین: کاهش ۱۶ درصدی میزان انتشار کربن، از مهم ترین دست آوردهای شرکت Carlsberg، طی دو سال گذشته می باشد.
انتشار کربن در یک بازه زمانی 2 ساله 16٪ کاهش یافت!
به گزارش زیست آنلاین: شرکت Carlsberg، (یک تولید کننده جهانی که در حدود ۴۱۰۰۰ کارگزار دارد، دفاتر مرکزی این شرکت عمدتا در غرب و شرق اروپا و آسیا قرار دارد) در یک بازه زمانی ۲ ساله، انتشار کربن خود را ۱۶ درصد کاهش داده است، در آخرین گزارش پایداری این شرکت مطرح شده است که، این نتیجه چشمگیر پس از کنار گذاشتن منابع سوخت از ۹ کارخانه به دست آمده است.

این گزارش ضمن بیان کاهش ۱۶٪ انتشار کربن، به کاهش ۶ درصدی مصرف آب از سال ۲۰۱۵ نیز اشاره کرده است.

در واقع این پروژه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از زغال سنگ را به عنوان سوخت، در ۹ کارخانه واقع در چین متوقف کرده است.

بر طبق گزارشات، این شرکت قصد دارد، با هدف جلوگیری از تولید سوخت فسیلی، تا سال ۲۰۲۲ بر تعداد کارخانه های مذکور بیافزاید. در واقع، هدف نهایی آن، تولید محصولاتی است که به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر استفاده کرده باشند.

مدیر اجرایی این شرکت گفت: شروع برنامه پایداری و اهداف بلندپروازانه این شرکت "سال ۲۰۱۷ را سالی مهم و متفاوت کرده بوده است.

وی افزود: در این فرآیند، در تلاش هستیم تا در افزایش بهره وری انرژی، گامی موثر برداریم، من نیز شخصا به قدم هایی که می خواهیم برای رسیدگی به برخی از چالش های مربوط به تغییر آب و هوا و کمبود آب بپردازیم، بسیار افتخار می کنم.

این شرکت طی دو سال گذشته، ، ۴۶ درصد از نیازهای برق خود را از انرژی های تجدیدپذیر، تامین کرده است که همین امر، منجر به کاهش ۱۶ درصدی میزان انتشار کربن شده است؛ علاوه بر آن، کاهش ۶ درصدی مصرف آب نیز موجب بهره وری بهتر راندمان متوسط آن (معادل۳.۱ هکتومتر) شد.

بر طبق بررسی های انجام شده، این شرکت، از سال ۲۰۱۰ کاهش نسبی مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده بوده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، میزان مصرف آب را تا ۲۵ کاهش دهد. / منبع: edie

https://zistonline.com/vdcco0qe.2bq4e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما