تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 68311
مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون هیات ترکی با هدف تبادل گردشگر مذهبی دوبار به مشهد سفر کردند.
تلاش برای انعقاد تفاهمنامه گردشگری میان خراسان رضوی و ترکیه
به گزارش زیست آنلاین، حمید موسویاظهار کرد: این هیات مجدا نیز یک سفر دیگر با هدف انعقاد تفاهم‌نامه نهایی به مشهد خواهد داشت. در ترکیه و شبه جزیره بالکان بیش از ۳۰ میلیون شیعه علوی زندگی می‌کنند، این گروه از شیعیان پیروان حاج بکتاش ولی هستند. وی در نیشابور زاده شده و محل دفن‌اش در کشور ترکیه است.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: این گروه از شیعیان به امام رضا(ع) نیز ارادت خاصی دارند و ازاین‌رو علاقمندند باهدف زیارت امام رضا(ع) و بازدید از زادگاه بکتاش ولی به کشورمان سفر کنند.

وی یادآور شد: توافقاتی میان انجمن علویون و شهردار مالتاپا و هیات ایرانی متشکل از نمایندگان استانداری خراسان رضوی، وزارت امور خارجه، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و تعدادی از هتلداران و هتل‎آپارتمان‌داران باهدف ورود گردشگر انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، موسوی عنوان کرد: همچنین توافق اولیه میان هیات پاکستانی و ایرانی نیز صورت گرفته است و توافق با هیات هندی و آذربایجانی نیز برای ورود گردشگر و زائر به مشهد در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcizpaq.t1avz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما