تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۶
کد مطلب : 68295
نماینده مردم اصفهان در مجلس از اختصاص نیافتن بودجه در لایحه بودجه ۹۷ برای احیای رودخانه‌ها و تالاب‌های اصلی کشور ابراز نگرانی کرد.
ابراز نگرانی «فولادگر» از عدم اختصاص بودجه برای احیای تالاب‌ها و رودخانه‌ها
به گزارش زیست آنلاین، حمیدرضا فولادگر گفت: با وجودی که رییس سازمان برنامه و بودجه وعده‌هایی برای احیای دریاچه ارومیه داده است ولی حقیقت این است که هیچ بودجه‌ای در لایحه بودجه ۹۷ برای این مسئله پیش‌بینی نشده است.

وی با یادآوری وعده‌های دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی و سفر استانی به استان اصفهان برای احیای رودخانه زاینده‌رود، گفت: رییس‌جمهور چند بار قول داد آب در تالاب گاوخونی و زاینده‌رود جاری شود اما علاوه بر آنکه این وعده‌ها اجرایی نشد بلکه آب کشاورزی استان اصفهان نیز قطع شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس احیا نشدن تالاب گاوخونی و خشک شدن زاینده‌رود را موجب به خطر افتادن جدی مسائل زیست‌محیطی، سلامتی مردم اصفهان و به خطر افتادن فضای سبز استان دانست و افزود: جاری نبودن آب در تالاب گاوخونی و زاینده‌رود رفته رفته شادابی اجتماعی و اقتصادی استان اصفهان را به خطر می‌اندازد. با تثبیت خشکی تالاب گاوخونی نقش اکوسیستمی این تالاب معکوس شده و به منشاء ریزگردهای سمی مبدل می‌شود.

به گزارش ایسنا، فولادگر با یادآوری احکام برنامه ششم توسعه برای احیای تالاب‌ها و رودخانه‌ها، گفت: در احکامی که در این لایحه آورده شد اجازه پرداخت تسهیلات بانکی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و استفاده از آخرین فناوری‌های زیست محیطی با مشارکت سایر کشورها به دولت داده شده است و این احکام در عمل اجرایی شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcji8em.uqeohzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما