تاریخ انتشار :جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 67918
مدیراجرایی مرکز منطقه ای محیط زیست آسیای مرکزی گفت:تغییرات شدید آب و هوا ، کاهش ذخایر آبی ، افزایش حو ادث غیر مترقبه طبیعی و کاهش بهره وری بخش کشاورزی تهدید جدی برای توسعه پایدار آسیای مرکزی است .
کاهش ذخایرآبی تهدید جدی برای توسعه پایدار آسیای مرکزی است
به گزارش زیست آنلاین، اسکندر عبدالله اف،در«سومین همایش بین المللی تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی » که با حضور نمایندگان کشورهای منطقه در شهر آلماتی قزاقستان جریان دارد ، افزود: تغییرات اقلیمی تهدید جدی برای منطقه آسیای مرکزی است. 
وی افزود: یکی از شرایط عمده توسعه و پیشرفت منطقه انجام اقدامات هر چه سریع تر برای مقابله باتغییرات اقلیمی و نیز رفع پیآمد های آن است .
عبد الله اف تصریح کرد: بیشتر از همه ذخایر آبی منطقه آسیای مرکزی در برابر تغییرات اقلیمی آسیب پذیر است و اثرات این تغییرات را می توان در حوزه های کشاورزی ، سیستم زیست محیطی و بخش انرژی مشاهده کرد . 
وی خاطر نشان کرد ، مرکز منطقه ای محیط زیست آسیای مرکزی در حال حاضر پروژه های به بهای کل بیش از ۳۰ میلیون دلار برای مقابله با تغییرات اقلیمی در منطقه اجرا می کند . 
همایش بین المللی دو روزه تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی ،از دیروز چهارم بهمن در آلماتی شروع شده و با حضور نمایندگان بیش از ۱۵۰تشکل دولتی و غیر دولتی کشورهای منطقه، نهادهای بین المللی و نیز نهادهای جامعه مدنی فعال در حوزه تغییرات اقلیمی امروز نیز جریان دارد. 
این همایش بین المللی به ابتکار بانک جهانی و با هدف مبادله دانش و اطلاعات در باره تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی برگزار می شود .
به گزارش ایرنا، نخستین و دومین همایش بین المللی تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی به ترتیب در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ و ماه می سال ۲۰۱۴ برگزار شده بود . 

 

 

 

https://zistonline.com/vdcaaoni.49n0615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما