تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 67895
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در چهارمین جلسه کارگروه اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد: کشورمان خط قرمزهای شرایط زیستی در بخش منابع آبی را رد کرده و بحث‌های امنیت ملی را پیش آورده است.
کمبود منابع آبی امنیت ملی را به خطر انداخته است
به گزارش زیست آنلاین، در این جلسه اعضای کارگروه اصلاح الگوی مصرف به نقش‌های مشورتی- کارشناسی و عملیاتی کارگروه اشاره کردند و توضیحاتی را هم درخصوص کارکرد، احصای شاخص‌ها و معیارهای مد نظر کارگروه ارائه دادند.

اعضای کارگروه در این جلسه، چهار حوزه کاری جدید از قبیل آب، انرژی، ضایعات مواد غذایی و پسماند را در خصوص مدیریت الگوی مصرف خانواده‌ها و با توجه به مخاطرات ظرفیت زیستی کشور تعریف کردند. زیرا وضعیت محیط زیست کشور نشان‌دهنده این است که تا به امروز الگوی مصرف ما اشتباه ابوده و باید بسیاری از الگوهای مصرف قدیمی که ریشه در فرهنگ ما و آموزه‌ های دینی دارد دوباره احیا شوند.

دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تکالیف رسمی معاونت در چارچوب سند اصلاح الگوی مصرف شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: با تاکید بر نگاشت نهادی و تقسیم کار ملی، وظایفی فراتر از سند را این معاونت در دستور کار قرار داده است. چراکه کشورمان خط قرمزهای شرایط زیستی در بخش منابع آبی را رد کرده و بحث‌های امنیت ملی را پیش آورده است.

به گفته وی، کشور نیازمند کارهای کاربردی با اثربخشی بالا و تولید محتوای کاربردی برای زنان و خانواده‌های ایرانی است.

در ادامه این نشست، اعضای کارگروه اصلاح الگوی مصرف ضمن استقبال از موضوعات مطروح شده پیشنهاداتی را مانند بررسی راهکارهای فرهنگی در حوزه خانواده، برگزاری استارتاپ‌های پایش افکار عمومی و واسپاری کار به بخش خصوصی، تهیه بسته‌های ویژه و کاربردی برای تربیت اقتصادی خانواده‌ها در کل کشور ارائه کردند.

در بخش دیگری از این جلسه، مهندس محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به وضعیت مصرف منابع آبی در کشور و پایتخت در مقایسه با مصرف جهانی، تعرفه‌های قیمتی آب آشامیدنی و تدوین مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان نیز اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان به حداقل الزامات تاسیسات مکانیکی برای لوله کشی و ذخیره‌سازی آب مصرفی، لوله‌کشی‌های فاضلاب بهداشتی، هواکش فاضلاب، آب باران در داخل ساختمان و لوازم بهداشتی می‌پردازد.

بعد از ارائه توضیحات مهندس پرورش و پیشنهادات اعضای کارگروه اصلاح‌ الگوی مصرف، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ضمن تشکر از نمایندگان دستگاه‌های حاضر در جلسه از آن‌ها خواست که به یاری آبفای تهران بیایند و جریان سازی ملی را برای بحث آب در کشور شکل دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دکتر معصومه ابتکار در ادامه سخنان خود تدوین راهکارهای عملیاتی و تشکیل کارگروه تولید محتوا را در معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ضروری دانست و تکرار مطالب و نکات ارائه شده از سوی مدیر عامل آبفا را در شورای فرهنگ عمومی الزامی و مهم تلقی کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پایان از پیشنهاد راه اندازی گردهمایی بزرگ آب توسط شرکت آبفا با همکاری نهادهای مدنی و سمن‌ها و معاونت امور زنان و خانواده استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گردهمایی بزرگ آب به زودی با همکاری این دو نهاد برگزار خواهد شد.

 

 

https://zistonline.com/vdcenv8p.jh8foi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما