تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 67872
زیست آنلاین: کیپ تاون، واقع در آفریقای جنوبی در حال سپری کردن آخرین روزهای آبی خود است و پیش بینی می شود تمامی منابع آب این شهر تا ۱۲ آوریل خالی از آب شود و آب لوله کشی برای همیشه قطع شود.
منابع آبی کیپ تاون تا 12 آوریل به اتمام خواهد رسید
به گزارش زیست آنلاین، ساکنان شهر کیپ تاون در صورتی که مصرف آب خود را به طور قابل توجه پایین نیاورند، مجبور خواهند شد برای جیره های روزانه در ایستگاه های آبرسانی به صف شوند. از آنجایی که کیپ تاون در یک قرن بدترین خشکسالی خود را تجربه می کند، به ساکنین هشدار داده شده است که در روز ۱۲ آوریل آب های لوله کشی به اتمام خواهد رسید، که نه روز پیش از پیش بینی قبلی است. در روز سه شنبه همین هفته به ساکنین شهر اعلام شد که اگر کاهش قابل توجه مصرف تا "روز صفر" محقق نشود، مردم باید روزانه در ۲۰۰ محل توزیع آب صف بکشند تا جیره روزانه ۲۵ لیتری خود را به قیمت ۶/۶ دلار آمریکا تهیه کنند..

این شهر، که سالانه میلیون ها گردشگر را جذب می کند، کنترل های زیست محیطی محکمی، نظیر پیگرد قانونی ساکنینی که روزانه بیش از ۵۰ لیتر آب مصرف کنند، اعمال می کند. با توجه به گزارش WaterWise، یک کمپین اطلاع رسانی آب در آفریقای جنوبی، یک حمام معمولی حدود ۱۵ لیتر در دقیقه آب استفاده می کند در حالی که یک سیفون توالت استاندارد در هر تخلیه۱۵ لیتر آب مصرف می کند. معاون شهردار ایان نیلسون در بیانیه ای گفت: "با توجه به افت سد در سطح ۱/۴ درصد، امروز، روز صفر به ۱۲ آوریل کاهش یافته است. هر روزی که مصرف به بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر برسد، روز صفر - آخرین روز تامین آب طبیعی - نزدیکتر می شود." وی افزود: "هنوز هم ممکن است روز صفر را به عقب برگردانیم اگر همه ما هم اکنون با هم توافق کنیم و مسیر فعلی را تغییر دهیم."

پیش بینی قبلی برای روز صفر، ۲۱ آوریل بود. این تاریخ در تاریخ ۱۶ ژانویه تعیین شده بود، که یک روز جلوتر از پیش بینی قبل تر از آن یعنی ۲۲ آوریل بود. در اوایل سال جاری، این شهر لیستی از شرم آورترین مجرمین آب در کیپ تاون را منتشر کرد و اظهار داشت که جریمه سنگین ترین مصرف کنندگان آب را صادر می کند. با این حال مقامات به دلیل عدم اجرای محدودیت های در نظر گرفته شده، به زودی مورد انتقاد قرار گرفتند و متهم به نادیده گرفتن هشدارها توسط کارشناسان در سال های قبل از خشکسالی شدند.

باران های شدید در تابستان، بسیاری از مناطق جنوبی آفریقا را از خشکی ناشی از پدیده اقلیمی النینو بهبود بخشید. اما اماکن مدیترانه مانند کیپ تاون بیشترین بارش خود را در زمستان نیمکره جنوبی دریافت می کنند و دانشمندان هشدار می دهند هیچ تضمینی برای فصل بارانی وجود ندارد./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcj8oem.uqeaazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما