تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۴
کد مطلب : 67766
بر اساس آخرين آمارهاي ثبت شده در ايستگاه‌هاي باران سنجي، ميزان بارش‌هاي کشور در ۴ ماه اول سال آبي جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۶ درصد کاهش داشته است.
کاهش 32.6 درصدي بارش‌ها در 4 ماه اول سال آبي
به گزارش زیست آنلاین، شرکت مديريت منابع آب ايران اعلام کرد، آخرين آمار ثبت شده در ايستگاه‌هاي باران سنجي کشور حاکي از آن است که، ميزان بارش‌هاي کشور ازابتداي سال آبي ۹۷-۹۶ يعني از اول مهرماه تا ۲۹ دي‌ماه امسال در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۲.۶ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اين گزارش و با توجه به کاهش چشمگير بارش‌ها در کشور، پس از گشت ۱۰ ماه از سال ۹۶ و ۴ ماه از سال آبي ۹۷-۹۶ در مقايسه با مدت زمان مشابه سال آبي ۹۶-۹۵ با ۵۴.۹ ميلي‌متر، بارش‌هاي امسال به ميزان ۱۷.۹ ميلي‌متر کاهش داشته است.

اين ميزان بارش در مقايسه با مدت مشابه متوسط ۴۹ ساله ۹۸.۲ ميلي‌متر به ميزان ۶۲.۳ درصد کاهش داشته است.

اين گزارش حاکي از آن است که بيشترين ميزان کاهش بارش‌ها در حوضه اصلي آبريز خليج فارس و درياي عمان به ميزان ۲۸.۸ ميلي‌متر و کمترين ميزان کاهش بارش در حوضه آبريز قره قوم به ميزان ۱.۹ ميلي‌متر بوده است.

از ابتداي سال آبي جاري تا ۲۹ ديماه جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، حوضه‌هاي اصلي آبريز درياچه اروميه ۱۹.۶، فلات مرکزي ۱۷.۲، درياي خزر ۶.۸ و مرزي شرق ۳.۴ ميلي‌متر کاهش بارش داشته‌اند.

ميزان بارش‌هاي کشور در حوضه‌هاي اصلي آبريز از اول مهرماه تا ۲۹ ديماه جاري ۳۷ ميلي‌متر بوده که از اين ميزان سهم حوضه‌هاي اصلي آبريز درياي خزر ۱۴۱.۳ ميلي‌متر، درياچه اروميه ۹۰.۵ ميلي‌متر، خليج فارس و درياي عمان ۴۷.۲ ميلي‌متر، قره قوم ۱۶.۳ ميلي‌متر، فلات مرکزي ۱۱.۹ ميلي‌متر و مرزي شرق ۱.۳ ميلي‌متر بوده است.

همچنين حجم بارش اول مهر تا ۲۹ دي ماه جاري معادل ۶۰ ميلياردو ۹۷۷ ميليون متر مکعب بوده است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcb0zb0.rhbz0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما