تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۷
کد مطلب : 67209
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : تنها منبع مطمئن تامین آب برای دریاچه ارومیه در حال حاضر، خروجی تصفیه‌خانه‌هاست.
دریاچه ارومیه در انتظار خروجی تصفیه‌خانه تبریز
به گزارش زیست آنلاین،تجریشی در بازدید از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری تبریز افزود : ۲۷ راهکار برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده که یکی از مهمترین آنها احداث و راه اندازی ۱۳ تصفیه خانه در حوضه آبریز است که اعتبارات آنها از محل ستاد ملی احیای دریاچه تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تبریز شهری با جمعیت زیاد و حجم فاضلاب بالاست گفت : اگر چه فاصله از تبریز تا دریاچه زیاد است اما خروجی قابل توجه تصفیه خانه فاضلاب و همچنین پوشش ۷۰ درصدی شبکه فاضلاب در این شهر باعث می‌شود یکی از بهترین منابع تامین آب شود.
تجریشی با تاکید بر عزم جدی دولت برای احیای این دریاچه افزود : بارش‌ها در طول سه سال اخیر به حداقل رسیده است و ما هر تلاشی هم بکنیم ، همچنان تحت الشعاع کم آبی است.
وی تصریح کرد : گزارش‌های سازمان ملل نیز اذعان دارند که کاهش شدید بارش‌های کشور موجب تشکیل نشدن روان آبها شده و تمامی هزینه‌ها و طرح‌هایی که برای لایروبی مسیرهای انتقال آب به دریاچه در حوضه آبریز داریم ، هنوز به ثمر نرسیده است ضمن اینکه شواهد حاکی از آن است که تا پایان بهمن ماه بارش چندانی نخواهیم داشت و بنابراین آبی به دریاچه نمیرسد.
تجریشی با اشاره به اقدامات دیگر در خصوص تغییر الگوی کشت در برخی اراضی کشاورزی و نیز درختکاری و تثبیت کانونهای ایجاد گردوغبار دریاچه گفت : به دلیل اینکه منابع موردنیاز برای این موارد تخصیص یافته است ، شاهد کاهش ۶۰ درصدی گرد و غبار هستیم.
ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گفت : فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز برای جمعیت ۹۰۰ هزار نفری با اعتبار ۴۲۵ میلیارد تومان طراحی شده است.
وی افزود : تاکنون تنها ۹۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شده که با همین میزان تلاش کرده ایم زیرساخت‌ها و شبکه فاضلاب را تکمیل کنیم. 
به گزارش انرژی امروز، ایمانلو با اشاره به خروجی فاز اول تصفیه خانه به مقدار ۱.۵ مترمکعب در ثانیه گفت : در نهایت قادر خواهیم بود در هر ثانیه ۴ متر مکعب خروجی به دریاچه هدایت کنیم و معادل ۱۲۵ میلیون متر مکعب در سال است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcdnx09.yt05z6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما