تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 67185
زیست آنلاین: پروژه «تصفیه پساب نوین» توسط کشور کرواسی حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
تصفیه پساب نوین در کشور کرواسی / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، این پروژه منجر به ایجاد فرآیند جدید و مجموعه ای از فن آوری های پردازش پساب های صنعتی می شود تا آب مجدد را در همان فرآیند صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و یک حلقه بسته ایجاد کند.

وضعیت اولیه

مشکل شرکت نساجی مصرف مقدار بیش از حد آب از یک چاه بود که تقریباً معادل ۱۶۰۰ مترمکعب در هر روز بود. پس از فرآیند تولید، آب در تأسیسات بیولوژیکی مورد برخی فرآیندها واقع شده و سپس در سیستم فاضلاب عمومی رها می شود. علاوه بر این، هزینه مصرف آب بسیار بالا بوده و هزینه فاضلاب مطابق با خلوص شیمیایی آن تعیین شده است. مشکل نهایی و چالش اصلی، چگونگی ساخت این تأسیسات تصفیه پساب بدون توقف تولید بود.

راه حل

راه حل این است که یک فرایند جدید و مجموعه ای از فن آوری ها را برای استفاده مجدد از آب در همان فرایند صنعتی پیدا کنیم. آنها همچنین یک تأسیسات تصفیه فاضلاب جدید برای کاهش هزینه فاضلاب و کاهش خلوص شیمیایی بیشتر را به کار گرفتند. دمای آب بازیافت شده ۳۰ درجه سانتیگراد است که نسبت به دمای ۱۵ درجه سانتیگراد آب معمولی، بسیار بیشتر است. این امر به معنی صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است. آنها همچنین با استفاده از این آب عملکرد خوبی در بخش تولید را شاهد خواهند بود.

نوآوری

Wasatex یک سیستم نوآورانه برای استفاده مجدد از فاضلاب تخلیه شده در فرایند صنعتی است، و در نتیجه میزان آب وارد شده به فاضلاب شهری را کاهش داده و منجر به کاهش آلاینده ها به پایینتر از حد بحرانی می شود. آنها این تأسیسات را به طور زنجیره ای مجددا طراحی و بازسازی کردند، و یک مجموعه جدید از فن آوری را جهت بدست آوردن آب تصفیه شده با درجات خلوص متفاوت با توجه به موارد استفاده، ایجاد کردند. علاوه بر این، جهت حفظ استانداردهای کیفی، محصولات شیمیایی کمتری در این فرآیند تولید مورد نیاز است. این تکنولوژی متناسب با انواع سیکل های تولید قابل تغییر است. /منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcgnq93.ak9u74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما