تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 67142
زیست آنلاین: پروژه «فیلترهای سبز-نوآوری در تالاب های مصنوعی» توسط کشور کلمبیا حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
فیلترهای سبز در کشور کلمبیا / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، از طریق اجرای تالاب های مصنوعی، مدیریت فاضلاب و شرایط بهداشتی ۱۵۰۰ نفر در سه محله Cutiva، Fuquene و Susa می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد. این فیلترهای سبز دارای نسبت کارایی ۹۰-۱۰۰٪ است، بنابراین آب آشامیدنی پاک ارائه می شود.

وضعیت اولیه

در Cutiva، Fuquene و Susa، سه محله موجود در این پروژه، تقریبا تمام فاضلاب خانوار به دلیل عدم وجود تأسیسات تصفیه پساب به طور مستقیم وارد رودخانه ها و دریاچه ها می شود. این امر بر کیفیت آب و تنوع زیستی این نواحی تأثیر بسیار منفی داشته و باعث به خطر افتادن سلامت و وضعیت زندگی طبقه های فقیر جامعه که به آب سطحی وابسته هستند، می شود. زیرا ابن قشر از جامعه نمی توانند از آب آشامیدنی پاک استفاده کنند.

راه حل

از طریق اجرای تالاب های مصنوعی، مدیریت فاضلاب و شرایط بهداشتی ۱۵۰۰ نفر در سه محله می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد. این فیلترهای سبز نسبت کارآیی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بسته به آلودگی دارد. این امر تاثیرات مثبت و طولانی مدتی بر وضعیت بهداشتی و سلامت و همچنین کیفیت آب آشامیدنی منطقه دارد. بیماری ها و همچنین مرگ و میر نوزادان کاهش یافته است و بار آلودگی وارد شده بر محیط زیست و تنوع زیستی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در نهایت به طور غیر مستقیم، حدود ۱۲۰۰۰ نفر از این اقدامات بهره مند شده اند.

نوآوری

فیلترهای سبز برای مناطق فقیر روستایی با فضای موجود مناسب هستند، زیرا این تأسیسات ارزان هستند، به چشم انداز آسیبی نمی رسانند و نیاز کمتری به نگهداری و انرژی دارند. هیچ تکنولوژی بسیار تخصصی مورد نیاز نیست و بدون اتصال به سیستم های جریان آب منطقه ای یا ملی تخلیه می شود./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcj8vem.uqeaxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما