تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 66695
زیست آنلاین: کشور هلند اعلام کرد، در جدیدترین مزایده این هفته نصب توربین های بادی کشور مالیاتی از این مزایده دریافت نمی کند. در این زمینه هلند اولین کشوری است که چنین اقدامی می کند.
هلند/ اولین کشوری که بر مزایده های انرژی بادی مالیات تعیین نمی کند
به گزارش زیست آنلاین، در این هفته، مقامات در هلند درخواست هایی را برای ساخت دو توربین بادی ۳۵۰ مگاواتی در منطقه دریایی ارائه خواهند کرد. انتظار می رود کل هزینه های این سیستم ها بیش از ۲.۷ میلیارد دلار باشد. آنها امیدوارند حداقل برخی از پیشنهادات انجام طرح مربوط به قدرت باد باشد که به هیچ وجه یارانه ای ندارد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، این دومین باری است که پیشنهادات انرژی باد بدون یارانه دریافت می شود. در مزایده اخیر آلمان، Ørsted و Energie Baden-Wuerttemberg پیشنهادات خود را برای ساخت نیروگاه های بادی دریایی ارائه دادند که بدون یارانه می باشند.

اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ به گفته بلومبرگ، در این کار دو عامل تأثیر گذار است. اول، تولید کنندگان توربین بادی، توربین های بادی جدیدی ساختند که بسیار بزرگتر و کارآمد تر از توربین های قدیمی هستند، که هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد. دوم، اروپا قصد دارد سیستم هزینه کربن را که پیش بینی می شود انرژی تولید شده از نیروگاه های ذغال سنگ را گران تر کند، آغاز می کند. قیمت کربن در سال ۲۰۲۰ به مبلغ ۱۸ یورو در هر تن دی اکسید کربن خواهد رسید و تا سال ۲۰۳۰ به ۳۵ یورو در هر تن افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، هزینه عمده فروشی برق ۴۵/۹۲ دلار در هر مگاوات ساعت است. انتظار میرود که هزینه کربن باعث کاهش قدرت رقابت ذغالسنگ شده و بسیاری از آنها را خاموش کند. این امر به طور متوسط ​​قیمت برق را به اندازه کافی افزایش می دهد تا توسعه دهندگان بتوانند مزارع بادی را بدون یارانه بسازند و با این حال سود خود را به دست آورند. در حراج اخیر آلمان، پیش بینی می شود که نیروگاه های پیشنهادی بادی تا سال ۲۰۲۴ نتوانند وارد خط تولید شوند. کارشناسان صنعت انتظار دارند که توربین های بادی تا آن زمان حتی بزرگتر و کارآمدتر از آنچه در حال حاضر در دسترس هستند خواهد بود. اما پروپوزال آلمان، بر این اساس است که باید نیروگاه ها دو سال زودتر آماده شوند که این زمان کمی زودتر از تولید نسل جدید توربین های بادی است./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcbs0b0.rhb09piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما