تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 66476
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پساب فاضلاب این شهرستان در وضع بحرانی قرار دارد و در مجاورت اراضی زراعی و در مسیر انتقال آب به اراضی کشاورزی است.
پساب فاضلاب قرچک در وضع بحرانی قرار دارد
به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی استان تهران و شهرستان قرچک بیان کرد: لازم است تا در خصوص وضع پساب فاضلاب این شهرستان چاره‌اندیشی شود؛ زیرا با بهداشت و سلامت مردم سر و کار دارد.

وی اظهار کرد: ساماندهی پساب فاضلاب نیازمند اقدام جهادی است و همه مسؤولان ذی‌ربط باید برای رفع این وضع اسفناک اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شهرستان قرچک کانون ریزگردهای آلاینده است، گفت: شهرستان قرچک فاقد ایستگاه سنجش آلایندگی است و نیاز به راه‌اندازی این ایستگاه، احساس می‌شود تا با سنجش آلایندگی‌ها بتوان خدمتی به مردم شهرستان قرچک ارائه داد.

کلانتری افزود: با راه‌اندازی شهرک صنعتی قرچک باید فضای سبز شهرک افزایش یابد تا مقداری از آلایندگی‌های موجود را جذب کند و اجرای این مهم نیازمند آن است تا مدیریت شهرک، برنامه مصوب ارائه کند.

وی ادامه داد: در شهرستان قرچک هیچ زیرساختی برای استقرار نیروهای محیط زیست نیست و اداره کل محیط زیست استان تهران این آمادگی دارد تا بعد از مستقر شدن این اداره، به‌طور کامل آن را تجهیز کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله در شهرستان قرچک تولید می‌شود، افزود: باید آلودگی‌های زیست‌محیطی را جدی گرفت؛ زیرا سلامت مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مصوب شد تا اداره محیط زیست شهرستان قرچک از طریق اختصاص ساختمان از سوی فرمانداری راه‌اندازی شود و وسایل نقلیه آن از سوی استانداری و تجهیزات اداری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن نیز توسط اداره کل محیط زیست استان تهران تأمین شود.

 

 

https://zistonline.com/vdciq5aq.t1aqy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما