تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : 65799
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: جایگزینی پساب تصفیه خانه فاضلاب با چاه های کشاورزی کمک بزرگی به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی خواهد کرد.
پساب تصفیه‌خانه بیرجند جایگزین چاه‌های کشاورزی می‌شود
به گزارش زیست آنلاین،"حسین امامی" اظهار داشت: عملیات اجرایی خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند به محمدیه در هفته جاری آغاز خواهد شد و اجرای این طرح در مرحله اولیه به منظور جایگزینی پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با چاه‌های کشاورزی مرکز آموزش محمدیه است.
وی گفت: با اجرای این طرح، پساب تصفیه خانه فاضلاب جایگزین ۲ حلقه چاه از چاه‌های کشاورزی مرکز آموزش محمدیه شده و از آب این چاه‌ها که دارای کیفیت مناسبی است در مصارف شرب استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: فاز نخست این خط با لوله GRP به قطر ۷۰۰ میلیمتر و طول ۹ کیلومتر با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: اجرای طرح جایگزینی پساب فاضلاب با چاه‌های کشاورزی از دستورالعمل‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.
وی هدف از اجرای این طرح را جبران کسری مخزن و جلوگیری از افت بیشتر سطح آب زیر زمینی در دشت‌های مواجه با بیلان منفی، آزاد سازی ظرفیت آبی برای تأمین آب مورد نیاز در مصارف شرب، فضای سبز و خدمات عنوان کرد.
امامی یادآور شد: با توجه به خشکسالی های پیاپی و افت چاه‌های کشاورزی این پساب همراه با پساب فاضلاب بیرجند جایگزین مناسبی برای چاه‌های کشاورزی خواهد بود.
وی گفت: همچنین مازاد پساب تصفیه خانه برای کشت گیاهانی که در صنعت چوب کاربرد دارد و سایر مصارف مورد تأیید سازمان‌های جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح از کشت محصولاتی که برای سلامتی مردم مضر باشد جلوگیری می‌شود و در این زمینه تابلوهای هشدار دهنده در خروجی تصفیه خانه فاضلاب و زمین‌های مجاور نصب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: در صورت مشاهده هرگونه استفاده غیرمجاز از پساب فاضلاب با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
پساب فعلی تصفیه خانه فاضلاب شهری بیرجند ۱۲۰ لیتر بر ثانیه است که با توجه به طرح‌های توسعه فاضلاب در سطح شهر بیرجند و احداث تصفیه خانه جدید این مقدار به ۲۴۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcf1edv.w6dt1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما