تاریخ انتشار :شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 65168
مدیرکل سابق دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به عملکرد گذشته و حال کلانتری اظهار کرد: وی در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه موافق طرح انتقال آب زاب بود و حتی موافق طرح سد شفارود بود؛ در حال حاضر نیز از انتقال آب خزر به سمنان دفاع می‌کند.
عملکرد پرابهام کلانتری در حوزه دریاچه ارومیه و طرحهای انتقال آب
به گزارش زیست آنلاین،  محمد درویش که به تازگی از اداره کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست استعفا کرده درباره علت خداحافظی‌اش از  سازمان محیط زیست گفت: مهمترین دلیل استعفای بنده این است که این پیام را دریافتم که  آقای کلانتری تمایلی به ادامه این همکاری ندارد.

وی درباره چرایی این عمل رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: دقیقاً علت این موضوع را نمی‌دانم اما امیدوارم خودش با صراحت به این موضوع پاسخ دهد.

 مدیر‌کل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست ادامه داد: اما وقتی دیدم آقای کلانتری با نمایندگان تشکلهای مردم‌نهاد ملاقاتی انجام نمی‌دهد این موضوع را در تضاد با شعار وی که می‌گفت می‌خواهیم ۸۰ میلیون محیط‌بان ایجاد کنیم، یافتم.

درویش درباره علت دیگر استعفایش افزود: از طرفی دیگر وی مخالفان اندیشه‌های خود به‌ویژه در حوزه محصولات دستکاری شده ژنتیکی را آدمهای سیاسی، احساسی و نادان خطاب کرده است.

بیشتر بخوانید:آقای کلانتری! منتقدان تراریخته را نادان و سیاسی خطاب نکنید

وی تصریح کرد: بنده هم آدمی نبودم که تازه وارد این حوزه شده باشم چرا که عضو هیئت علمی دانشگاه هستم و امسال سی‌امین سال خدمت بنده محسوب می‌شود.

 مدیرکل سابق دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست توضیح داد: آقای کلانتری همه چیز را به آب ربط می‌دهد و در نتیجه موضوع حیات وحش را کمرنگ می‌کند؛ اینکه می‌گوید یوز موضوعی جزیی است باید تاکید کرد که یوز نماد طبیعت ایران محسوب می‌شود و نباید با طرحهای انتقال آب و سدسازیهای افراطی چراغ سبز نشان دهیم.

درویش با اشاره به عملکرد کلانتری در گذشته و حال اظهار کرد: ایشان هم در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه موافق طرح انتقال آب زاب بود و هم موافق طرح سد شفارود بود؛ در حال حاضر نیز از انتقال آب خزر به سمنان دفاع می‌کند.

دلایل استعفای درویش از زبان کلانتری

اما عیسی کلانتری درباره علل استعفای محمد درویش از اداره کل مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست و صحبتهای این استاد دانشگاه گفت: آقای درویش کارمند ما نبود و کارمند سازمان جنگلها است؛ وی اظهار‌نظر شخصی خود را می‌کند اما آدم فنی تراریخته نیست.

وی درباره این پرسش که بازتاب استعفای درویش نشان می‌دهد که شما منتقدان تراریخته و انتقال آب را احساسی و سیاسی خطاب می‌کنید، گفت: هر کسی یک اظهارنظری می‌کند؛ ما در محیط زیست توسعه پایدار را می‌پذیریم و کسانی که مخالف توسعه پایدار باشند جایی در سازمان ندارند.

استفاده مدیران و دولتمردان از واژه توسعه پایدار

اما آقای برارپور به عنوان رئیس بنیاد توسعه پایدار ایران درباره توسعه پایدار و مطرح شدن این واژه از جانب برخی مدیران گفت: متاسفانه در کشورهای توسعه‌نیافته مثل ما، بدون اینکه به عقبه مفاهیم عمیق علمی از سوی سیاستگزاران و دولتمردان توجه شود، فقط نام و عنوانی از آن را می‌گیرند و بعد آن را به صورت چماق کرده و بر سر هر چیزی که با دیدگاه آنها مخالف باشد، می‌کوبند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: اگر هم‌اکنون کویر مرکزی ایران گسترش یافته و تا چند سال دیگر بخش اعظم کشور به دلیل تنش آبی، خالی از سکونت می‌شود علمکرد چه کسانی بوده است؟ اینها عملکرد همین کسانی است که در حال حاضر به عنوان دولتمرد بر مسند کارها هستند چرا که همین افراد طی ۲۵ سال گذشته مدیران کشور بوده‌اند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcfcydv.w6dtvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما