تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۲
کد مطلب : 64039
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد، گفت: سیاست کلی دولت و وزارت نیرو جداسازی انشعاب آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهری و روستائی، استفاده از آب خام تصفیه نشده و آب چاه‌های بی‌کیفیت برای آبیاری فضای سبز است.
لزوم استفاده از آب چاه‌های بی کيفت برای آبياری فضای سبز
به گزارش زیست آنلاین، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد، گفت: سیاست کلی دولت و وزارت نیرو جداسازی انشعاب آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهری و روستائی، استفاده از آب خام تصفیه نشده و آب چاه‌های بی‌کیفیت برای آبیاری فضای سبز است.
سید محمد طباطبائی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز در مورد جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب، ابراز داشت: سیاست کلی دولت و وزارت نیرو جداسازی انشعاب آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهری و روستائی، استفاده از آب خام تصفیه نشده و آب چاه‌های بی‌کیفیت برای آبیاری فضای سبز است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد از شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستانها خواست تا با توجه به مصوبه شورای عالی آب کشور هیچ انشعاب جدیدی توسط شرکت آب و فاضلاب به شهرداری ها اختصاص داده نشود و انشعابات موجود هم قطع و به جای آن از آب چاه‌هایی که مناسب شرب نمی باشد، استفاده نمایند.
وي در مورد اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی، خاطرنشان کرد: کشاورزان از اجرای این طرح استقبال کرده اند و طرح خاموشی باعث ایجاد آمادگی در کشاورزان جهت تحویل حجمی آب از طریق کنتورهای هوشمند نصب شده بر روی چاه ها می شود.
طباطبائي افزود: در سال جاری برای اجرای این طرح برنامه ریزی شده که تا پانزدهم شهریورماه سال جاری برنامه کلی خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی تهیه و با هماهنگی جهاد کشاورزی و کشاورزان در مورد زمان و نحوه اجرای طرح، در فصول پائیز و زمستان سال جاری جمعاً به مدت ۴۵ روز چاه های کشاورزی در کل استان یزد خاموش می شود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: در سال گذشته با اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی حدود ۴۵ میلیون مترمکعب آب به نفع سفره آب زیرزمینی صرفه جوئی شده است.

https://zistonline.com/vdcb9gb0.rhbafpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما