تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 63104
رییس جمهور در همایش بین المللی مقابله با گرد و غبار گفت: ️موضوع محیط زیست از مسایل بسیار مهم برای سلامت و توسعه جامعه است. دولت یازدهم یکی از اولویت‌های خودش در ایران را محیط زیست قرار داد حتی دولت یازدهم به عنوان دولت محیط زیست نامگذاری شد.
تثبیت دریاچه ارومیه از افتخارات دولت ماست
رییس جمهور ادامه داد: اولین مصوبه دولت یازدهم در رابطه با دریاچه ارومیه بود و اگر اقدام دولت یازدهم نبود امروز در غرب کشورمان با طوفان نمک مواجه بودیم.

تثبیت دریاچه ارومیه یکی از افتخارات مهم دولت یازدهم و یک اولگوی مهم زیست محیطی برای منطقه و جهان است. احیای هورالعظیم یکی دیگر از اقدامات دولت یازدهم بود.

منشا خارجی گرد و خاک با منشا داخلی قابل قیاس نیست، گرد و خاک ۲۰ درصد منشا داخلی و ۸۰ درصد منشا خارجی دارد. پدیده خطرناک گرد و خاک نسبت به گذشته افزایش یافته است.

در مراسم گشایش این همایش دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حمید چیت چیان وزیر نیرو و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
اهداف این همایش بین المللی که به میزبانی سازمان ملل متحد و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار می شود، فراخوان برای رسیدگی به چالش های ناشی از توفان های گرد و غبار و راهکارها و پیشنهادهای فنی و تخصصی برای حل این مشکل است که به صدور بیانیه ای توسط وزرا منتج می شود.

https://zistonline.com/vdcdof09.yt0sz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما