تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 62268
معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه از روند اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح‌ها قرار گرفت.
تلاش وزارت خارجه برای جلب همکاری‌های بین‌المللی احیای دریاچه ارومیه
سیدعباس عراقچی، که در این برنامه بازدید از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان و شماری از مسئولان استانی همراهی می‌شد با حضور در محل سد سیلوه و دیگر طرح‌های در دست اجرای احیای دریاچه ارومیه به بررسی روند این طرح‌ها پرداخت.
عراقچی در این بازدید و طی نشستی که در محل سد سیلوه واقع در شهرستان پیرانشهر انجام شد با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه درصدد کمک به حفظ ذخایر آبی کشور در کنار سایر وزارتخانه‌هاست، افزود: بحث هدر رفت آب در کشور ما موضوع بسیار مهمی بوده و وزارت امور خارجه با تاکید بر این موضوع مقوله دیپلماسی آب را مطرح نموده و در حوزه وسیعی به بررسی آن در حوزه درون مرزی و فرامرزی می‌پردازد.
عراقچی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های خوبی که در جهت احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته اظهار کرد: وزارت امور خارجه نیز درصدد همکاری، کسب تجربه و جذب منابع مالی سازمان‌های بین المللی برای احیای دریاچه ارومیه است و هدف سفر به آذربایجان غربی را نیز در جهت جلب همکاری‌های بین المللی دانست.
وی افزود: وزارت امور خارجه با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح‌های مشترکی برای احیای دریاچه با کشورهای ژاپن، ایتالیا و استرالیا کلید زده است و از این حیث ضروری است که مجموعه دیپلماسی کشور از نزدیک با مشخصات اقلیمی، ویژگی‌ها و ابعاد مشکلات دومین دریاچه شور دنیا آشنا شود.
معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: طرح‌های مشترک با سه کشور ژاپن، ایتالیا و استرالیا مراحل تحقیقاتی خود را سپری می‌کند و در آینده نزدیک اقدامات عملی در این خصوص آغاز می‌شود.

 

منبع: انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdcdjx09.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما