تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 1157
داشتن رژیم غذایی دارای مقادیر مناسبی از میوه ها و سبزیجات و قرار گرفتن دسته کم دو واحد لبنیات کم چرب و همچنان رژیم غذایی که فاقد چربی های جامد و ترانس باشد جدا از تاثیر آن بر کل سیستم بدن، بر روی پوست نیز می تواند اثر مطلوبی داشته باشد.
با مصرف کلم قرمز پوست خود را شفاف کنید
به گزارش زیست آنلاین به نقل از عصر ایران مصرف سبزیجات به خاطر داشتن آنتی اکسیدان بالا نقش بسزایی در زیبایی پوست دارند در این میان برخی سبزیجات مفیدتر واقع می شوند.

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، دانشیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده ای از شادابی به ژنتیک افراد بستگی دارد گفت: برخی افراد به طور ارثی پوست با طراوت تر و شاداب تری دارند.

 وی با  اشاره به اینکه عوامل محیطی اهمیت زیادی دارد که بخش مهمی به شیوه زندگی افراد باز می گردد گفت: عادات خواب و استراحت و کار و مهم تر از آن عادات تغذیه ای است که نقش موثری در این بین دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: داشتن رژیم غذایی دارای مقادیر مناسبی از میوه ها و سبزیجات و قرار گرفتن دسته کم دو واحد لبنیات کم چرب و همچنان رژیم غذایی که فاقد چربی های جامد و ترانس باشد جدا از تاثیر آن بر کل سیستم بدن، بر روی پوست نیز می تواند اثر مطلوبی داشته باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اثر مصرف مقادیر مشابه سبزی ها به ویژه سبزی های پررنگ و تیره و میوه هایی که رنگهای متنوعی دارند روی پوست ثابت شده است و چون رنگدانه ها در بسیاری از موارد جزء ماده مغذی و ویتامین ها نیستند ولی آنتی اکسیدان های خوبی جهت ارتقای سلامتی و پیشگیری  از بیماری ها هستند و نقش موثری در شادابی پوست دارند.

دکتر نیستانی با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات رنگی از جمله گوجه فرنگی و کلم قرمز که لیکوپن دارند می تواند در شادابی پوست موثر باشد اظهار داشت: اگر همه این موارد را داشته باشیم اما آن طور که لازم است نتوانیم استراحت کنیم می تواند روی پوست تاثیر نامطلوب داشته باشد و باعث پیری زودرس و از دست دادن شادابی پوست شود.

https://zistonline.com/vdcf.tdyiw6dyegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما